Vi gillar olika

Startat av Mr G, 17 juli 2012, 22:42:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr G



Ja det gjorde man tydligen i Björknäsgaraget på den här tiden. Eller så gjorde man inte det, utan höll god min för att någon hade sagt att man skulle göra så.
吉先生

Fredrik Klint

Härlig bild, tack för den. Här i min iPhone ser kvalitén ut att vara bra också, är det verkligen skräplådan? ;-)

Mr G

Jodå, den här är hämtad från skräplådan. Att den hamnade i skräplådan en gång i tiden behöver inte betyda att bildkvalitén var dålig. Jag kan ha tyckt att det var en intetsägande bild, vilket jag tror gällde i just det här fallet. Det kan man förstås ha åsikter om i dag. Det kan också ha varit så att filmrullen innehöll flera snarlika bilder, och att det fanns någon liknande bild som påkostades den åtråvärda diaramen. Den här bilden blev i alla fall utan diaram den gången, men blev också på så sätt sparad till eftervärlden.
吉先生

John

Det måste ha varit en upplevelse att få åka H24 till Sollenkroka Överby. Om det nu var någon H24 som överlevde den långa resan???   :D

John.

Mr H

Citat från: John skrivet 18 juli 2012, 13:06:25 PM
Det måste ha varit en upplevelse att få åka H24 till Sollenkroka Överby. Om det nu var någon H24 som överlevde den långa resan???   :D

John.

En H24 var väl t.o.m placerad på Djurö en tid och den borde väl hur otroligt det än låter gått stadigt på 434:an då!!! Nej skulle de där bussarna användas i sådan trafik borde dem ha bytt vxl-lådor på dem! Snacka om kapitalförstöring, eller Capitolförstöring kanske man ska säga

Mr H

John

Citat från: Mr H skrivet 18 juli 2012, 20:29:11 PM
En H24 var väl t.o.m placerad på Djurö en tid och den borde väl hur otroligt det än låter gått stadigt på 434:an då!!! Nej skulle de där bussarna användas i sådan trafik borde dem ha bytt vxl-lådor på dem! Snacka om kapitalförstöring, eller Capitolförstöring kanske man ska säga

Mr H

Måste ha varit bärgningskårens guldkalvar  ;)

John.

Mr H

Citat från: John skrivet 19 juli 2012, 10:06:23 AM
Måste ha varit bärgningskårens guldkalvar  ;)

John.

Säkert!
Kommer ihåg när jag körde H23 5428 en gång och den havererade. Killen från Bärgningskåren
sa glatt igenkännande när han fick se bussen: "Men det är ju gamla 5428! Den har jag släpat omkring med många mil på Lidingö!"

Mr H

Peter Öden

Hej !

Helt klart en diggabel bild !

Mvh Peter Ö

torhei

Får inte till var bilden är tagen?? Söderleden?

Björn Forslund

Citat från: torhei skrivet 25 juli 2012, 11:29:34 AM
Får inte till var bilden är tagen?? Söderleden?

Det är samma ställe som idag, bussuppställningen för bussarna mot Värmdö. Slussenterminalen är till vänster, och Söderleden kommer fram till höger. Nya hus har tillkommit så bakgrunden ser inte likadan ut.

Hasse L



Och här pågår iordningställandet av platsen. Är man inte litet sent ute inför trafikstarten i augusti? Möjligen är bilden från slutet av juni.

torhei

Tack. Nu känner jag igen mig. Det var då det gick att köra bil mellan slussen och söderleden.