Veteranbuss på Blocket

Startat av Mr H, 23 juni 2012, 20:17:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr H

http://www.blocket.se/ostergotland/Scania_Vabis__57_41108962.htm?ca=11&w=3

Den här gamla godingen verkar ju enligt texten vara komplett! Tänk om någon veteranmänniska kunde förbarma sig över den innan den kliver in i husbussfördärvet! Antar att det är en av VL:s tidigare museibussar.

Mr H

Peter Öden

Hej !

Bussen är fd. buss 73 i Västerås. F.ö. den enda av deras BF 73 Hägglund som helombyggdes inför högertrafiken !

Mvh Peter Ö

Björn Forslund

Den gick via Hölöskroten och såldes vidare till något filmbolag har jag för mig. Är den fortfarande komplett buss med inredning kan den ju vara intressant att bevara.

Erik Tannerbring

Vi var och kollade på den (fast jag har köpstopp!)  Bilden i annonsen är flera år gammal så säljaren skämdes lite över att den nu stod i gräs och inte var körbar. Enligt annonsen skulle den vara körbar men så är inte fallet.
Pingstvänner och filmbolag är sista ägarna. Jag har ny tagna bilder.

Björn Forslund

Finns det några intresserade SvOf:are i Västmanland så kan ni dra igång en lokalavdelning och rädda/fixa till VL 73. Sedan finns redan tidigare den renoverade ENO-bussen från -48 att sköta om!

v-aros

Citat från: Erik Tannerbring skrivet 24 juni 2012, 10:34:01 AM
Vi var och kollade på den (fast jag har köpstopp!)  Bilden i annonsen är flera år gammal så säljaren skämdes lite över att den nu stod i gräs och inte var körbar. Enligt annonsen skulle den vara körbar men så är inte fallet.
Pingstvänner och filmbolag är sista ägarna. Jag har ny tagna bilder.

Hej! Skulle vara kul att se lite mer bilder.. :P
Fanns inredningen kvar?
Prisidé?

Mvh v-aros