SL historia från 1990-talet 45

Startat av Bussmicke, 31 januari 2009, 23:36:46 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jacob


[/quote]

Ojojoj! tänk om man kunde se en sådan omnicity-ledvagn i det skicket nu  :D
Särskrivning är en dödssynd!

RoTe


Cero

Citat från: RoTe skrivet 31 januari 2009, 23:54:56 PM
Varför har 5112 belysning under?

Jag vill minnas att det var SL:s bidrag till något jippo Stockholms stad ägnade sig åt.
Citat från: Jajje skrivet 31 januari 2009, 23:53:16 PM

Ojojoj! tänk om man kunde se en sådan omnicity-ledvagn i det skicket nu  :D

Det kanske kan bli så om det stämmer att dessa vagnar får en renovering nu (se tidigare tråd). Just denna vagn är för övrigt röd numera. :D Vad man än kan ha för åsikt om dessa vagnar tycker jag ändå att de har en snygg design.


Bussmicke

Citat från: RoTe skrivet 31 januari 2009, 23:54:56 PM
Varför har 5112 belysning under?

Hade inte det något att göra med Kulturhuvudstadsåret?

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Optimal

Vad i helskotta är det för knasiga backspeglar som sitter på. Dessa sitter ju inte på nu, så man undrar hur länge dessa satt på  :o

Mattias

Citat från: Bussmicke skrivet 01 februari 2009, 00:37:19 AM
Hade inte det något att göra med Kulturhuvudstadsåret?



Visst var det så, 1998 var Stockholm Kulturhuvudstad i Europa, och ett antal (20 lr var det 40?) Scania MaxCi ingick som en del i denna kulturhyllning med färgad lysrörsbelysning under bussen, som en sorts symbol att kultur belyser och berikar. Mycket läckert var det kan jag intyga, för dem som upplevde det IRL så att säga. Ljuva minnen får man av bilden, man minns när klockan passerat 5, man hade nattsuddat färdigt för kvällen och stod oftast vid Slussen och väntade in någon lämplig buss som kunde föra en så nära hem mot Tegnérlunden som möjligt, och oftast kom ljusglimten, en pimpad Maxci med cool belysning under bussen likt en pimpad Epa på torget i Fagersta. Trevligt Micke! :D

//M
http://youtu.be/bPaGkHZBeEw
---------------------
Klicka gärna vidare till min Facebookgrupp: Scania CR Bussar.
https://www.facebook.com/groups/350135515662755/?ref=group_header

Zella

Citat från: Bussmicke skrivet 31 januari 2009, 23:36:46 PM


Denna bild var riktig snygg, hmmm varför var det sista turen på 54:an... blev det stomlinje av linjen.

M224

Citat från: Tomas Fransson skrivet 01 februari 2009, 10:31:06 AM
Denna bild var riktig snygg, hmmm varför var det sista turen på 54:an... blev det stomlinje av linjen.

Japp linje 4.

virtual1

Citat från: Mattias skrivet 01 februari 2009, 02:45:35 AM
Visst var det så, 1998 var Stockholm Kulturhuvudstad i Europa, och ett antal (20 lr var det 40?) Scania MaxCi ingick som en del i denna kulturhyllning med färgad lysrörsbelysning under bussen, som en sorts symbol att kultur belyser och berikar. Mycket läckert var det kan jag intyga, för dem som upplevde det IRL så att säga. Ljuva minnen får man av bilden, man minns när klockan passerat 5, man hade nattsuddat färdigt för kvällen och stod oftast vid Slussen och väntade in någon lämplig buss som kunde föra en så nära hem mot Tegnérlunden som möjligt, och oftast kom ljusglimten, en pimpad Maxci med cool belysning under bussen likt en pimpad Epa på torget i Fagersta. Trevligt Micke! :D

//M

Helt sanslöst att man som gammal kollektivtrafikdiggare har noll o intet minne av det här 8-( - ser ju rätt coolt ut på bilden...

bussgrabben

Citat från: Bussmicke skrivet 31 januari 2009, 23:36:46 PM


Det är ju bara tonade rutor, rejäl sänkningssats, feta fälgar och en ordentlig baslåda som saknas! ;)

Ersa

Citat från: bussgrabben skrivet 01 februari 2009, 18:50:44 PM
Det är ju bara tonade rutor, rejäl sänkningssats, feta fälgar och en ordentlig baslåda som saknas! ;)

Tonade rutor, sa du? ;)


bussgrabben


Ersa

Och huvudmannablå belysning under bussen? ;)