Vätö vicken buss som går till Vätö ba? Ta 38:an.

Startat av Mr G, 15 december 2008, 20:27:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr G



Om jag nu minns rätt är det 638:an som går till Vätö. Och gjorde det även 1972. Fast här på väg åt andra hållet om man ska tolka destinationsrullen rätt. I Norrtälje nånstans. Kan det vara järnvägsstationen vi ser till vänster tro?
吉先生

Ulf Broman

Citat från: Mr G skrivet 15 december 2008, 20:27:57 PM

Om jag nu minns rätt är det 638:an som går till Vätö. Och gjorde det även 1972. Fast här på väg åt andra hållet om man ska tolka destinationsrullen rätt. I Norrtälje nånstans. Kan det vara järnvägsstationen vi ser till vänster tro?

Jo, i alla fall från 1980-talet så går 638-an till och från Vätö. Det var väl fram tills blåbussarna kom som många linjer (åtminstone 636, 637, 638) hade en hel del turer som gick ända in till Stockholm.

Mikael T Nilsson

Hej,

Fin bild! En liten bit in på 80-talet trafikerades linje 638 från Stockholm/Tekniska högskolan med två bussar på samma fredagastur. En gick vidare från Norrtälje till Vätö medan den andra gick till Harö. Lite senare på 80-talet fortsatte 638:an med två vagnar på fredagsturen från Stockholm, men den ena av bussarna skyltade om till 652 i Norrtälje och gick vidare till Harö.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ersa

Citat från: Mr G skrivet 15 december 2008, 20:27:57 PM
Om jag nu minns rätt är det 638:an som går till Vätö. Och gjorde det även 1972. Fast här på väg åt andra hållet om man ska tolka destinationsrullen rätt. I Norrtälje nånstans. Kan det vara järnvägsstationen vi ser till vänster tro?

Trevlig bild! Visst kan det vara det gamla stationshuset, men det är svårt att säga för mig som inte var med då. Gamla stationen revs iaf på 80-talet och 1988 invigdes dagens biblioteksbyggnad på denna plats. Dagens "stationshus" vid busstationen ska ha invigts 1996, men rent spontant känns det ju äldre än så...

http://www.norrtalje.se/templates/page____7089.aspx

Ulf Broman

Citat från: Verspieder skrivet 19 december 2008, 21:38:55 PM
Trevlig bild! Visst kan det vara det gamla stationshuset, men det är svårt att säga för mig som inte var med då. Gamla stationen revs iaf på 80-talet och 1988 invigdes dagens biblioteksbyggnad på denna plats. Dagens "stationshus" vid busstationen ska ha invigts 1996, men rent spontant känns det ju äldre än så...

http://www.norrtalje.se/templates/page____7089.aspx

Jovisst är det gamla stationshuset. Det blev väl något serie-museum innan det så småningom revs och det byggdes ICA-affär och bibliotek på den platsen, och buss-stationen flyttades längre västerut.

Ersa

#5
Kompletterar med några bilder från området i nutid.




Notera alla nya hus till bakom (öster) om ICA, dvs på gamla banvallen ner mot hamnen.