...så äntligen har Svofs Vaxholmsbuss 7996 vaknat ur sin långa sömn och skall förhoppningsvis inom några år åter vara ute på vägarna igen. Vi var några tappra som i början på mars såg till att hon blev tvättad ut och invändigt.
(http://files1.bredband.net/cpuser_b404315/Bussar/Kopia%20av%207996%20002.jpg)
(http://files1.bredband.net/cpuser_b404315/Bussar/Kopia%20av%207996%20003.jpg)
(http://files1.bredband.net/cpuser_b404315/Bussar/Kopia%20av%207996%20005.jpg)
(http://files1.bredband.net/cpuser_b404315/Bussar/7996%20010.jpg)
(http://files1.bredband.net/cpuser_b404315/Bussar/Kopia%20av%207996%20014.jpg)
Hur mycket jobb är det att få denna i körbart skick?
Citat från: Lars Ödlund skrivet 29 mars 2008, 21:58:41 PM
Maskinellt är det inga problem, största delen av arbetet får ägnas åt grovsmide och plåtarbete, dvs rostsanering.
Ett antal 100 tals arbetstimmar.
... när vi i januari provstartade motorn efter drygt 5 år gick den igång efter ett fåtal kolvslag bara
Bilder av de båda Vaxholmarna på körning i just Vaxholm skulle vara kul att se i framtiden. Ännu roligare vore det om man lyckades komma med på körningen själv.
Skulle vara kul att följa arbetet på bussen på någon hemsida eller mer via forumet.
Det kommer säkert fler rapporter!
Ni Bussnackare kan hjälpa till genom att tipsa om nya vindrutor och bladfjäderpaket!
Det är alltså en B58 från 1970 med Säffle kaross.
Tack och lov är karossen av aluminium och glasfiber, så den slipper vi rostsanera.
hälsn
Björn