Buss i Bohuslän har kört av vägen och in i en bergvägg

Startat av zjbus, 21 december 2023, 22:58:41 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.


Christer K

Enligt Göteborgs Posten har en av Västtrafiks bussar gått av vägen och in i en bergvägg.
Västtrafik ställer även in en del busslinjer under fredagen 22/12 på grund av hårt snöfall.

Göteborgs Posten

Om inställda bussar. https://www.gp.se/nyheter/goteborg/flera-busslinjer-stalls-in-pa-grund-av-halka-.1aeaa030-8f0f-47e7-8647-fb98e152b7b3
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

buskörare



Bernt Talbrant

Bussen på youtube-filmen är den Scania som blev fast i raset utanför Stenungsund tidigare i år. Den bärgades under gårdagen och tillhör Jörlanda Buss så vitt jag vet. Kan dock inte säga vilken individ.

Bussfanatikern

I GP ser man att det är en Volvo 8900 men inte vilket bolag som äger bussen eller vilket inventarienummer den har.

Göran Nilsson

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 22 december 2023, 11:25:30 AMBussen på youtube-filmen är den Scania som blev fast i raset utanför Stenungsund tidigare i år. Den bärgades under gårdagen och tillhör Jörlanda Buss så vitt jag vet. Kan dock inte säga vilken individ.

Har sett/åkt alla av Jörlanda Buss Scanior av den modellen sedan raset förutom 45045 (XRC059) och 45047 (TWD616) så det borde vara någon av dem. /GNl

Gano

I Sotenäs är det väl bara VY som kör? Dessutom är det en normalgolvad 8900, vilket såvitt jag vet ingen annan operatör än VY har.

S Svensson

De företag som kör i Sotenäs är Vy,Uddevalla OAB och Lysekils Busstrafik AB