Nya Arriva ledbussar, 3 bilder från garaget

Startat av Cyklisten, 10 augusti 2007, 21:25:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius

Citat från: Johan B skrivet 11 augusti 2007, 10:25:57 AM
Instämmer att Skånelacken är miljoner gånger snyggare. Uppsalas faller bort på den svarta nederdelen i fronten, skitfult rent ut sagt.

  Kan faktiskt hålla med om att dom Skåne gröna MAN är snyggare hel gröna än som vi har på våra MAN med svart nertill. Det svarta är för mycket, skulle vara lite mer diskret som på våra Centroliner istället.

  //Niclas

Niklas Bygdestam

Skånegrönt tycker jag inte alls om. Den är för mörk. Uppsalagrönt tycker jag är snyggare eftersom den är ljusare och känns mer naturlig. Men det är naturligtvis en vanesak också
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Johan B

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 11 augusti 2007, 10:54:20 AM
Skånegrönt tycker jag inte alls om. Den är för mörk. Uppsalagrönt tycker jag är snyggare eftersom den är ljusare och känns mer naturlig. Men det är naturligtvis en vanesak också

Framför allt en smaksak. Och smaken är ju som bekannt som baken.

Simon A

Håller med Niklas att Uppsalagrönt är snyggare på MAN än skånegrönt. Tycker nog att skånegrönt ser mer ut som en uppstötning om inte så vill man gärna få en av skånefärgen ;D

Omni

Istället för o tjabba om lacken är snygg eller inte kommer här lite info om bussarna. Någon som har invnr på dom? (vilken är vilken jämfört med regnr?)
ALR532
ALR642
ALR652
ALR661
ALR790
ALR792
ALS333
CBJ997
FEC737
FFW958