3 SL-bilder från 16 juli.

Startat av M224, 08 augusti 2007, 20:14:50 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

M224

Fick lust att lägga ut några bilder från semesterns början.  ;)







Alla bilder är tagna vid Norrmalstorg.

© M224


Möllers



Möllers


Viktor


Karsten

Citat från: M224 skrivet 08 augusti 2007, 20:14:50 PM
Fick lust att lägga ut några bilder från semesterns början.  ;)



Alla bilder är tagna vid Norrmalstorg.

© M224



Är det bara jag som tycker dessa bussar gör sig alldeles utmärkt i stadstrafik? Både som förare och resenär.

Fredde

Nej, jag håller med dig. Har dock bara kört 71:an med denna vagnstyp vid 1 tillfälle. Det gick ganska smidigt, trots att det var på kassadagen...

Men dom är även bra att ha när man ska vända vid ändhållplats på 462:an :)

/Fredde

Jonatan

Citat från: Karsten skrivet 08 augusti 2007, 22:06:50 PM
Är det bara jag som tycker dessa bussar gör sig alldeles utmärkt i stadstrafik? Både som förare och resenär.

Det kan jag också hålla med om även om jag aldrig kör stadslinjetrafik. De passar dock utmärkt som shuttle-bussar för kryssningsresenärer. Vissa kan dock föra lite för mycket gnisslande ojud vid skakningar. / J

Bussmicke

idag rullade 6167 på 71:an, tyvärr satt man på en buss utan möjlighet att hinna av för att ta bild.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredde

Det har hänt förr att så är fallet. Speciellt på kvällen när de inte går från Norrmalmstorg. Inte så avancerat att ratta den från Slussen (Katarinavägen).


/Fredde

M224

Citat från: Bussmicke skrivet 09 augusti 2007, 00:12:24 AM
idag rullade 6167 på 71:an, tyvärr satt man på en buss utan möjlighet att hinna av för att ta bild.

Den 20 juli var jag på väg för att äta på Max vid Norrmalmstorg, då Swebus 6099 dök upp..Tyvärr skyltad "Ej i trafik"


Swebus 6099 vid Kungsträdgården den 20 juli 2007.

© M224

Karsten

I vagnbristens Mekka, läs Björknäs, blir man tvungen att sätta ut ledvagn på 71:an när kortvagnarna tar slut. Boggi är det som körs i sista hand, men även sådana har gått på 71:an.

M224

Citat från: Karsten skrivet 09 augusti 2007, 10:20:43 AM
I vagnbristens Mekka, läs Björknäs, blir man tvungen att sätta ut ledvagn på 71:an när kortvagnarna tar slut. Boggi är det som körs i sista hand, men även sådana har gått på 71:an.

Varje gång jag åker förbi Björknäs så tycker jag att det står "typ" 150 bussar inne. Jag förstår inte hur dom kan ha vagnsbrist.

Karsten

Nej, det förstår jag. Men är man där när det inte är rusning så står det väldigt mycket bussar inne, rusningstopparna är stora i Björknäsland. Men även i rusningen står många bussar på garageplan. Senast jag skulle hämta ut buss skulle jag ha vagn 6144, och lämna garaget 16.50. Ner på plan i god tid, tio minuter innan. Ingen 6144 i sikte, ringer och säger att den inte finns och undrar om jag kan ta någon av alla de andra vagnar som står inne. Får frågan av TL vilka vagnar jag har runt mig, svarar med ett antal vagnsnummer: 1836,1851,4659,6596,6150,6460 för att nämna ett par stycken. Nähä, det är bromsfel, körförbud, avställt och två av dem var visst ute och rullade(?). Min nästa fråga blir då "När kommer 6144 in då?", jag får svaret "16.54, jag har räknat ut att du hinner nog ändå".
Visst hinner jag ändå, men det blir framkörningstid och sånt som blir lidande. Allt detta utspelar sig när det står fullt med fullt fungerande(nåja) ledvagnar på D-rampen som är sommaravställda.