Huvudmeny

Ur mitt UB-arkiv 49

Startat av Janne Rickman, 08 augusti 2007, 19:03:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Janne Rickman



Uppsalabuss 525 vid ändstationen, men vilken ändstation?

/Janne

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredrik Mattsson

Citat från: Janne Rickman skrivet 08 augusti 2007, 19:03:25 PM

Uppsalabuss 525 vid ändstationen, men vilken ändstation?

/Janne

en chansning, Cellovägen?


virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 08 augusti 2007, 19:06:57 PM
Denna Lingonvägen?

Finns ju inte ett träd eller stolpe som stämmer på din bild BM ;-) - sen är hpl-skyltarna felvända jfrt med hpl ovan...

Niclas Rosenius

Citat från: Janne Rickman skrivet 08 augusti 2007, 19:03:25 PM


Uppsalabuss 525 vid ändstationen, men vilken ändstation?

/Janne

   Husargatan, vid BMC. Det var ett tag sen man vände där 8)

   //Niclas

Janne Rickman

Du har minnet kvar Nicke ser jag.....

/Janne

Niclas Rosenius

Citat från: Janne Rickman skrivet 08 augusti 2007, 19:37:04 PM
Du har minnet kvar Nicke ser jag.....

/Janne

    Även om jag är äldre än dig så har jag minnet i behåll ;D

    //Niclas

Oskar A

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 08 augusti 2007, 19:30:27 PM
   Husargatan, vid BMC. Det var ett tag sen man vände där 8)

   //Niclas

Om ni har lust att vänta någon timme så kan jag visa en dagsfärsk bild från platsen. Jag ska erkänna att jag också gick bet på hållplatsen och trodde att det var Cellovägen precis som Fredrik gjorde. Det som gjorde att jag trodde att det var Cellovägen är den röda byggnaden i bakgrunden. Vid hållplatsen vid Cellovägen finns nämligen en gata (Gitarrvägen) med röda radhus. Byggnaden på Jannes bild är alltså inte en del i detta radhusområde utan var ett ridhus som numera är rivet. Jag kan dock redan nu visa en bild från Cellovägen där man även ser den andra "felgissaren" bakom ratten på bussen.

Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Oskar A

Ja, då har jag varit och fotat ändhållplatsen vid BMC i Uppsala. Nu har jag inte uppgifterna framför mig men vill minnas att senast bussar vände här var enstaka turer på linje 16 som lades ner år 2001. Nu fungerar vändslingan som synes som parkering.

Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Niclas Rosenius



   Och stallet med den röda väggen är rivet sen nåt år tillbaka.

   //Niclas

jocke

Jag ska vara ärlig. Jag kände inte igen ändhållplatsen men visste att det var den vid BMC.

Detta visste jag på grund av att jag bodde längs kåbovägen som liten och därav visste att Linje 11 gick till just BMC :)
Jag förändrar era liv med detta inlägg

virtual1

Citat från: Oskar A skrivet 08 augusti 2007, 21:48:27 PM
Ja, då har jag varit och fotat ändhållplatsen vid BMC i Uppsala. Nu har jag inte uppgifterna framför mig men vill minnas att senast bussar vände här var enstaka turer på linje 16 som lades ner år 2001. Nu fungerar vändslingan som synes som parkering.



Å som vanligt i dagens Sverige får inget grönt vara grönt längre utan man har tydligen gjort en grusparkering på högra sidan, hurra :-(

76

Det är ju inte direkt nån brist på grönområden i området om man säger så...

Fredrik Mattsson

Citat från: Oskar A skrivet 08 augusti 2007, 19:58:22 PM
Om ni har lust att vänta någon timme så kan jag visa en dagsfärsk bild från platsen. Jag ska erkänna att jag också gick bet på hållplatsen och trodde att det var Cellovägen precis som Fredrik gjorde. Det som gjorde att jag trodde att det var Cellovägen är den röda byggnaden i bakgrunden. Vid hållplatsen vid Cellovägen finns nämligen en gata (Gitarrvägen) med röda radhus. Byggnaden på Jannes bild är alltså inte en del i detta radhusområde utan var ett ridhus som numera är rivet. Jag kan dock redan nu visa en bild från Cellovägen där man även ser den andra "felgissaren" bakom ratten på bussen.



LOL, precis som reg nr  ;) när jag vände där uppe var det väl både 16 å parkeringsplats...