Williams buss (Åland)

Startat av Jessika, 07 augusti 2007, 10:04:26 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jessika

Lite fler Ålandsbilder från semestern, nämligen av Williams Buss i Berghamn (Eckerö).
/Jessika

Buss 11 (ÅLB 660)



Buss 9 (ÅLA 99) och 3 (ÅLP 33)





Buss 1 (ÅLB 11)





Avslutningsvis, en liten bonus! ;) Kvällsbussen till Långnäs (linje 5) trafikeras på lördagar av denna taxibil!



Normalt trafikeras ju även linje 5 av Williams Buss.


Bussmicke

Tack för alla Ålandsbilder.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredrik Gelin

Mycket trevligt Jessika, ser att du fick med en båt också...  ;D
//Fredrik

yngrot

Snygga bussar ser fräscha ut. Är de även snygga inne ??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

saurer

Kolla Williams hemsida
För övrigt kom det väl inte in så många Lahti av senare årsmodell på grund av EU ,jag har för mig att i februari 2004 trädde nya regler i kraft angående hållfasthet på bussar ,och den skulle kunna dokumenteras från tillverkaren ,om då inte Lahti Eagle och Falcon uppfyllde kraven eller om man inte från Lahden inte kunde få fram tillräckligt bra dokumentation  ,det vet jag inte .Men det är först nu med hjälp av Scania som nya "Eagle´n " kommer och då heter  Omniexpress
                                                    /S

Marc

Citat från: Jessika skrivet 07 augusti 2007, 10:04:26 AM
Avslutningsvis, en liten bonus! ;) Kvällsbussen till Långnäs (linje 5) trafikeras på lördagar av denna taxibil!




Underbara bilder från Åland!
Jo, just denna taxi verkar gå på kvällsturen på linje 5, sprang på den när jag kom med Gudingen in till Långnäs i juli. Lite underligt att man kör med taxi på en tur som har anslutning från 2 skärgårdsbåtar...men det finns säkert en baktanke!

Simon A

Citat från: yngrot skrivet 07 augusti 2007, 19:22:02 PM
Snygga bussar ser fräscha ut. Är de även snygga inne ??
Bussarna har en fin interiör, mycket fräscha och väldigt sköna att åka i framför allt. Hade turen att få åka med såna bussar under en klassresa på Åland, e timme i vardera riktning så man hann verkligen njuta av dom ;D