Huvudmeny

GUB 122 mm (Bild)

Startat av Oskar A, 06 augusti 2007, 22:48:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar A

Ja, då har jag efter viss möda fått samtliga nya gasbussar i serien 120-125 på bild. Av ledbussarna 280-287 saknar jag fortfarande några vagnar. Utöver gasbussbilderna har jag lagt upp lite nytagna bilder på hemsidan varav en del har visats här redan.


Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Bussmicke

Har allt kommit till Uppland så man vet när man kan börja resa??

Mycket trevlig bild i solljuset.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Oskar A

#2
Alla GUB-vagnarna är i trafik med reservation för att ledvagnen 280 eventuellt inte kommit ut än. Vad gäller Swebus är åtminstone 6737-6741 i trafik. Antagligen rullar även 6742-6744 men jag har ej sett de ännu eftersom de finns i Tierp med omnejd. Sedan har man ju flyttat in Vegor från Skåne (4885, 4894, 4900 och 4903) och Blekinge (5129 och 5137) men de är ej i trafik ännu. Dock är vissa av de omlackade.

KR-trafik skall enligt uppgift snart få två nya Mercedes Integro som ersättning för de två krockade 9700:orna.

Sedan har även Knivsta Buss fått två nya Integro som är i trafik sedan en tid. Sedan tyckte jag att jag siktade något Carrusbygge vid Knivsta Buss garage för ett par veckor sedan men har ännu inte hunnit kolla upp det.

Jag ska till sist tillägga att min vagnlista för KR-trafik är aktuell medan GUB och Swebus uppdateras inom kort.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Bussmicke

Vilken är den andra 4900?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Oskar A

Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Niclas Rosenius



    Hej!

   KR:s nya Integro står nere hos Evobus i Spånga i alla fall igår kväll, så det kanske dröjer nån vecka innan dom kommer. Dessutom står Gimo:s nya Tourismo där också som Uffe har visat bild på.

   //Niclas

Mikael T Nilsson

Citat från: Oskar A skrivet 06 augusti 2007, 22:48:03 PM
Ja, då har jag efter viss möda fått samtliga nya gasbussar i serien 120-125 på bild. Av ledbussarna 280-287 saknar jag fortfarande några vagnar. Utöver gasbussbilderna har jag lagt upp lite nytagna bilder på hemsidan varav en del har visats här redan.




Kul! Har inte hunnit se GUB:s nya bussar än. Fina bilder du har lagt ut på din hemsida!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Niklas Bygdestam

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 07 augusti 2007, 00:53:29 AM

    Hej!

   KR:s nya Integro står nere hos Evobus i Spånga i alla fall igår kväll, så det kanske dröjer nån vecka innan dom kommer. Dessutom står Gimo:s nya Tourismo där också som Uffe har visat bild på.

   //Niclas



Om jag förstått saken rätt så är två nya Integro ersättning för de två bussar som var med om den tragiska bussolyckan i vintras
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Niclas Rosenius

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 07 augusti 2007, 11:08:33 AM


Om jag förstått saken rätt så är två nya Integro ersättning för de två bussar som var med om den tragiska bussolyckan i vintras

   Ja, det är rätt så.

   //Niclas

Oskar A

Citat från: Norrortsmicke skrivet 07 augusti 2007, 08:17:37 AM
Kul! Har inte hunnit se GUB:s nya bussar än. Fina bilder du har lagt ut på din hemsida!

Tack så mycket! Nej, GUB:s nya bussar har bara rullat drygt två veckor. De togs i trafik ganska precis samtidigt som Swebus satte sina nya 8500 i serien 6737-6744 i trafik.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Yujin Zhang

Råkade åka 6742 idag från Tierp till Uppsala på premiärdagen (enligt föraren):


6743 och 6744 skulle också tas i trafik idag, dock såg jag ingen av de två vagnar under mina 20 minuters besök i Tierp...

Oskar A

#11
Det var som tusan. 6742 fotade jag på linje 814 en timme senare. Jag stod ute på Kungsgatan när den ankom till Uppsala på 821:an så du kanske såg mig. Mina bilder kommer jag lägga ut när jag fått samtliga på bild.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Yujin Zhang

Citat från: Oskar A skrivet 07 augusti 2007, 18:57:23 PM
Det var som tusan. 6742 fotade jag på linje 814 en timme senare. Jag stod ute på Kungsgatan när den ankom till Uppsala på 821:an så du kanske såg mig. Mina bilder kommer jag lägga ut när jag fått samtliga på bild.

Hm...är du säker det var 6742 du fotade på linje 814? För föraren sa att han skulle göra spetsvädning i Uppsala och därför körde han till 821s (814, m.fl.) hållplatsläge direkt för omlastning. Enligt ULs tidtabell finns det ingen 814 som går runt 16:20 från Uppsala.  ???

Henrik N

Citat från: Yujin Zhang skrivet 07 augusti 2007, 19:28:39 PM
Hm...är du säker det var 6742 du fotade på linje 814? För föraren sa att han skulle göra spetsvädning i Uppsala och därför körde han till 821s (814, m.fl.) hållplatsläge direkt för omlastning. Enligt ULs tidtabell finns det ingen 814 som går runt 16:20 från Uppsala.  ???

En liten OT-fråga, var det möjligtvis du med kamera som klev på 6313 vid Fredriksbergsvägen på ARN nu i eftermiddags?

Yujin Zhang

Citat från: Henrik N skrivet 07 augusti 2007, 19:48:35 PM
En liten OT-fråga, var det möjligtvis du med kamera som klev på 6313 vid Fredriksbergsvägen på ARN nu i eftermiddags?
Japp, stämmer bra!