Vilken är snyggast...

Startat av Zella, 06 augusti 2007, 17:18:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zella

Skånes regionbuss blev väll lyckad... likaså västtrafiks saker på sidan  ;)


Fredde

Mycket snyggt, helt klart!  :)

Gillar den sista, MaxCi-boggie va? ;D Har någon sådan modell byggts irl, eller var det bara kort och ledvagnar med den chassietypen?

/Fredde

Nicklas Vasa


Kvarne

Mycket mycket snyggt!
Fortsätt gärna med fler modeller och lackeringar!  :)
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Kvarne

Citat från: Fredde_J skrivet 06 augusti 2007, 18:04:25 PM
Mycket snyggt, helt klart!  :)

Gillar den sista, MaxCi-boggie va? ;D Har någon sådan modell byggts irl, eller var det bara kort och ledvagnar med den chassietypen?

/Fredde

Scania CN113 har bara byggts som ledvagn (CN113ALB) samt kortvagn(CN113CLB) Samt låggolvs-varianten Maxci(CN113CLL). Maxci har aldrig tillverkats som vare sig boggey eller ledbuss. Fast det vore onekligen kul om det skulle ha funnits Maxci i boggey-utförande...
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Fredde

Okej. Ja det är något för hemmafixaren att bygga då ju... En boggie i SL-röd ;D

/Fredde

Niklas Bygdestam

#6
Jag saknar Uppsalagrönt i din samling ;)

Det har faktiskt funnits en enda Scania MaxCi som haft den lacken :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Zella

Attans... att jag inte tänkte på det... uppsalagrönt ska jag få med i nästa visning...  ;)

Patrik B

GS!  :)
Mycket snyggt, fast du glömde den viktigaste färgsättningen: JB's!  ;)

blubb

Citat från: Zella skrivet 06 augusti 2007, 17:18:30 PM
Skånes regionbuss blev väll lyckad... likaså västtrafiks saker på sidan  ;)



Snygga lackerings varianter, gillar speciellt att den skånska bussarna flaggar skånskt! ;D

Jan

Citat från: Zella skrivet 06 augusti 2007, 17:18:30 PM
Skånes regionbuss blev väll lyckad... likaså västtrafiks saker på sidan  ;)



Det är kanske inte många som tänker på hur pilarna ska se ut enligt Skånetrafikens standard. Antal rader med pilar ska vara två och en halv. Det vill säga att den övre raden ska piltoppen ligga direkt under fönsterlisten. Den undrersta raden ska bara ha en halv liggande pil. Resten ska vara utan dekor undertill. Detta gör att pilarnas storlek är olika från bussmodell till bussmodell.
I branschen 37 år

Zella

Aha... en detalj som jag inte tänkt på... tack för upplysningen  :D :)

Wolfie

Tycker att Skånes bägge varianter är finast. Särskilt den gröna. Undrar hur den skulle se ut i ny Karlstads lack?

M224

Dom tre första och den sista. Dom vita är sååååå tråååkiga. SL-lacken är ju riktigt rolig om man jämför med dom anser jag. Och Göteborgs gamla lack är så ful och blek att man mår dåligt, tacka vet jag den nya.

Simon A

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 06 augusti 2007, 23:30:01 PM
Jag saknar Uppsalagrönt i din samling ;)

Det har faktiskt funnits en enda Scania MaxCi som haft den lacken :D
Kan bara håller med Niklas om avsaknaden av Uppsalagrönt ;D Men du gör grymt fina bilder, fortsätt med det. Vill se fler färgsättningar och modeller.