Några bilder från dagens ersättningstrafik...

Startat av M224, 05 augusti 2007, 21:12:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

M224

Inget speciellt, och troligen mina allra sista bussbilder jag lägger ut här. Intresset för SL-bilder har ju av förklarliga själ sjunkit till i stort sett noll. Därför finner jag inte längre någon anledning till att ta bilder "för att dela med mig".

Jag har åkt med en vän när jag tog bilderna, så ni behöver inte göra någon stor grej av skyltningen tack!

Eftersom nummer och sådant verkar vara ute så har jag skippat bildtexter.











Jona

Citat från: M224 skrivet 05 augusti 2007, 21:12:11 PM




Den här bilden gillade jag bäst. En gammal trevlig hederlig Volvo Säffle ledbuss och en fin miljöbild. Tack för detta.
Nej nummer har ingen betydelse för mig när det gäller SL-bilder då jag inte själv kan relatera dom till något.
En bild utan bildtext blir dock inte sämre för det, däremot kan det vara synd och inte veta fotoplats och datum om man sparar bilden och T.ex tittar på den om ett år!

/Jona
MVH Filosofen Jona

Oskar A

Citat från: M224 skrivet 05 augusti 2007, 21:12:11 PM
Inget speciellt, och troligen mina allra sista bussbilder jag lägger ut här. Intresset för SL-bilder har ju av förklarliga själ sjunkit till i stort sett noll. Därför finner jag inte längre någon anledning till att ta bilder "för att dela med mig".

Jag har åkt med en vän när jag tog bilderna, så ni behöver inte göra någon stor grej av skyltningen tack!

Eftersom nummer och sådant verkar vara ute så har jag skippat bildtexter.


Först vill jag tacka för fina bilder. Det är bara du som kan bestämma om du vill lägga ut bilder eller inte men det är tråkigt om du slutar göra det. Personligen uppskattar jag SL-bilder eftersom jag själv är intresserad av bussarna i SL-området.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Simon A

Håller med om att det e synd att du ska sluta lägga upp bilder, väldigt fina bilder :)

M224

Jag får tacka för all respons. Att ta bilder är ju något man gör på sin fritid, likaså att lägga ut dom, redigera dom o.s.v. Allt sådant tar tid. De senaste månaderna har mitt intresse för att fota bussar sjunkit till en nivå som är så låg att det inte känns kul.

Till skillnad från Bussmicke som har fotat i minst 15 år och gjort det till en livstil så ser mitt liv inte alls ut så. Jag har massor med andra intressen. Jag kommer att ta tag i styrketräningen igen i september så vi får se hur mycket tid det blir till bussfoto. Min hemsida kommer dock att leva vidare i sin lilla skala, en skala som passar mig.  ;)


bjalle

Det gör du fullständigt rätt i. Har man inget intresse av det längre så ska man ju inte plåga sig själv att göra det. En dag kanske du kommer tillbaka till intresset igen.
Tackar för alla trevliga bilder du lagt ut

M224

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 05 augusti 2007, 21:41:42 PM
Det gör du fullständigt rätt i. Har man inget intresse av det längre så ska man ju inte plåga sig själv att göra det. En dag kanske du kommer tillbaka till intresset igen.
Tackar för alla trevliga bilder du lagt ut


Precis vad jag menar  :) Tackar!

virtual1

Jag tycker det är trist att du tappat intresset för att bussfota Danne, men att folk inte 'bryr sig om SL-bilder' tror jag är ganska naturligt. Säkerligen en tredjedel av all linjetrafik i Sverige går i Stockholmsområdet vilket gör att det a) blir lätt en 'mättnad' i det som visas, folk orkar inte bry sig efter ett tag! - och b) jag kan bara utgå från mig själv som tillsammans med nästan 2 miljoner andra människor bor i Stockholmsområdet o därmed blir rätt blase gällande SL-bilder då SL-bussar rullar förbi mina ögon dagligen! - därför föredrar i alla fall jag att mycket helle se foton utifrån landet än härifrån!

Sen tycker jag du låter rätt bitter också, som om att vårt bristande intresse för SL-bilder tippar dig över kanten till att sluta. Tro inte att vi inte uppskattar det du visar här, men räkna kanske inte heller med att få positiva kommentarer till allt heller, just på grund av de två punkter jag nämnde ovan! Jag fotar i alla fall för mitt eget foto- och bussintresses skull, tycker jag sen att nån bild är bra nog att lägga ut så gör jag det, sen skiter jag totalt i om jag får nån kommentar eller ej - antalet 'träffar' visar i alla fall att folk bryr sig!

Dock har du all rätt i världen att göra som du vill! - o jag kan bara tacka för alla de fina bilder du visat genom åren, sen är det upp till dig själv om du vill fortsätta eller ej!

LinusA


Niklas Bygdestam

Du bestämmer själv och ska göra det som är roligt. Men jag hoppas att du fotar fler bussar och visar oss dessa för det är trevligt. Och jag ser gärna dina SL-bilder
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

M224

Citat från: virtual1 skrivet 05 augusti 2007, 22:02:56 PM

Sen tycker jag du låter rätt bitter också, som om att vårt bristande intresse för SL-bilder tippar dig över kanten till att sluta.

Nej då, jaaee inte bitter!  ;D

christianm

Även jag vill beklaga att man inte kommer att få se fler bilder av dig här men jag förstår dig också. Själv hade jag ett uppehåll i mitt bussfotande på över tio år innan jag återfick intresset. Hoppas att det inte tar lika lång tid för dig och tack för de bilder du har visat.

M224