Huvudmeny

Olycka i SL-land

Startat av Fredde, 04 augusti 2007, 17:45:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde


Bengt Lindstein

Verkar vara en mycket allvarlig olycka  :( , City rapporterar att olyckan hände vid 15.45-tiden och enligt DN så tog det 1 timme och en kvart innan chauffören kunde tas loss, vi får alla hålla tummarna att händelsen får en lycklig utgång.
Och samtidigt tänka på anhöriga och arbetskamrater till den skadade chauffören.

//Bengt


Fredde

Ja, absolut.. Men när man ser att hela bussen är skrot så börjar tankarna gå om tillståndet... Som kollega till den drabbade kan jag bara hoppas. Mer info lär komma under kvällen i olika medier.

/Fredde

Jonas M. Bobjörk

Hade min bil varit körbar (okej, köra går, men farbror polis samt mina öron har synpunkter på ljudet) hade jag redan sålt bilder till medierna och kunnat uppdatera er...

Anders Lundén

Nu när vi skänkt tankar till föraren och de runt i kring honom, så kan vi ju ta bussnumret också.
Det är Swebus Björknäs vagn 6460.

Jag har några bilder från olycksplatsen(efter räddningsarbetet då bara bärgaren var kvar).
Men jag tror etiken säger mig att inte lägga ut dem här. Eller?

Bussmicke

Svårt val det där, gör det du tycker känns rätt.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredde

Om det inte är allt för närgångna bilder så kanske du kan lägga ut dem. Men som Micke sa, du gör som du själv känner bäst för..

/Fredde

Carl W

Citat från: Anders Lundén skrivet 04 augusti 2007, 20:31:12 PM
Nu när vi skänkt tankar till föraren och de runt i kring honom, så kan vi ju ta bussnumret också.
Det är Swebus Björknäs vagn 6460.

Jag har några bilder från olycksplatsen(efter räddningsarbetet då bara bärgaren var kvar).
Men jag tror etiken säger mig att inte lägga ut dem här. Eller?


Det låter klokt. Bra resonerat. Tack!

Anders Lundén

Eftersom bilderna inte är så närgångna och dessutom tagna efter räddningsarbetet så visar jag två stycken här. Hoppas det är rätt beslut. //Anders



Omni

fy fan...
Hoppas föraren klarar sig nu!

Bussmicke

Ja verkligen, hoppas på det bästa.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Cero

Är inte detta ungefär samma ställe som man brakade av för några år sedan? Då med fullsatt buss.

/Cero

Jonas M. Bobjörk

För övrigt är bussen ännu ej bärgad.

homer

Enligt tidningarna har leden börjat "wobbla" det har ju knappast varit halt på vägen kan de vara något konstruktionsfel?

Carl W

Och tidningarna försöker som alltid få till sensationsrubriker:
"Här slutade bröllopsresan
SL-buss körde i diket..."