Frågor om Swebus 6768

Startat av Marc, 03 augusti 2007, 23:20:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Walter

Citat från: Anders Lundén skrivet 04 augusti 2007, 09:55:30 AM
Är det låggolv eller lågentré?
Och sedan en annan fundering, vad är det för färg på bussen? I mina listor brukar jag ha lackering med, men vad ska jag kalla denna? Brun, grå, guldfärg..... svårbestämd tycker jag :)

Anges i CBR som brun
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Patrik

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 04 augusti 2007, 21:33:48 PM
Jag har hört att det skall vara låggolv, även om jag inte sett det med egna ögon. Färgen är väl det som i det militära kallades "grbrgr" (alltså "gråbrungrön").

Det är låggolv till bakom mittendörren.

/Patrik i Kalmar und Öland

Bussmicke

Kunde man ju gissa att du for dit. ;)
Ledig från jobb eller sommarjobbet slut?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredrik Gelin

Mitt jägarminne säger mig att det mycket väl skulle kunna vara samma individ som turnerade i Stockholm inför UITP-kongressen i Helsingfors i våras ja.

Busstypen utvärderas även i Danmark och går redan i reguljär trafik i bl a Tyskland.
Det som är revolutionerande med bussen är som sagt att man byggt i mycket lätta material vilket gjort att man fått ned totalvikten vilket i sin tur gör att man kan använda en mindre maskin för att driva bussen.
224hk är inte särskilt mycket för en buss, min personbil har ungefär lika många hingstar under huven...
//Fredrik

Bussmicke

6768 skall vara i Kalmar 1-2 månader.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.