Neoplanerna i Linköping?

Startat av OSkar000, 31 juli 2007, 22:02:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

OSkar000

Hur är läget med dem just nu? Har inte sett någon av dem sen i våras men alla är påställda och ägs av Veolia Linköping/Sigbjörnsgatan.

Är de undanställda i väntan på mer trafik eller är det vägverket som ligger efter i uppdateringarna av sin databas? Har hört att volvo skulle köpa in dem som byte mot de fd swebus b10la cng men jag vet inte om det finns någon sanning i detta.

Håller på och går igenom min ötraf-lista, eventuella nytillkomna bussar som har tillkommit det senaste året tar jag gärna emot. Listan postas när alla bussar som finns på den nu har gåtts igenom vilket tar ett tag pga vägverkets 30 sekundersspärr.

Jonas Lind

Enligt en förare jag talade med för ett par dagar sedan är det inte meningen att de ska komma ut i trafik igen.
Jag har ingen aning om framtiden för vagnarna.


OSkar000

Tack för svaret.

Under våren ha jag flera gånger hört att de inte skulle köras mer men lika sjutton har det dykt upp en eller två dagen efter. När jag och Bussmicke fotade i början av april skulle samtliga ha tagits ur trafik... vilket dock hindrade oss att få bilder på två av dem i trafik den dagen.

Nu tror jag dock inte att de dyker upp igen i höst.. men å andra sidan så blir jag nog inte särskilt förvånad om det skulle dyka upp en.