Huvudmeny

Merresor 1950

Startat av Bussmicke, 17 juli 2021, 09:51:57 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Åker med denna just nu. Vill minnas att den var Flygbussarna tidigare.

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

david96

Det är Svenska Fotbollslandslagets buss!

zjbus

Registrerad ägare: Merresor, 1 brukare, färg: silver. källa: Transportstyrelsen

Ulf Berlin

Åtminstone silverfärgad på bilden på SBH...
Annorlunda/lyxigare inredning i denna?/Ulf

Walter

För att de har avtal med förbundet om att skjutsa spelarna i en för det avseendet stripad buss och denna var mest lämpad skulle jag tro
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Walter

Många lag har liknande avtal med olika bussbolag. Det är bra att de används till annan trafik också.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

mittlinje

Likaså hade alla regioner klarat sig med alla andra färger än de har för sina bussar, lämpligast vita bussar. Då hade man också kunnat använda sig av gratisreklam för de vita bussarna under andra världskriget!

Givetvis skapar alla sin image runt sitt varumärke och det är inte så otroligt dyrt att omlackera eller få folie på bussar som man tror. Och oftast som i detta fall någon sponsor som betalar, alltså ingen merkostnad på det kontot! Minns när ens fotbollslag skulle spela sista matchen inför SM-guldet på 90-talet, bussen pimpades så det bara var att göra små åtgärder inför hemresan....... då kostade lite mer än i dag.

S Svensson

Merresor AB driver Flygbussarna Charter och Snälltåget i Sverige.

david96

Vart togs bilden någonstans?

Peter Rost

Bålsta station.

//Peter

Martin Maltkvist

Den där var aldrig ren flygbuss utan rullade enbart för Charter.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Bussmicke

Jag menade i deras färger men nu har ju Vy likadana bussar som Är flygbussar.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Martin Maltkvist

Nja, nja,, inte ens det för 1950 hade visserligen grå kostym men var aldrig försedd med den flerfärgade banderollen.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Bussmicke

Fotografera en sådan buss vid Vikingterminalen för två år sedan eller något måste kolla vilken det var i så fall

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Var den stripad som FACC bussar var förr kanske?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!