Connex 3187 för 15 år sedan.

Startat av Kristian, 21 februari 2020, 18:22:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kristian

Här kommer Connex 3187 farande mellan Bro och Kungsängen. Bildmappen på datorn heter "Januari-Februari 2005", så det bör vara min äldsta digitala bussbild och får bli mitt första inlägg i den här forumdelen.

Ebermark

Trevligt. Bussen levererades ursprungligen till Malmö Trafik med nummer 187 under 1992. Följde sedan med till Linjebuss när Malmö Trafik såldes 1994. Hamnade i Råsta 2000 och flyttades vidare till Kallhäll under 2004. När Connex sedan förlorade trafiken i Kalhäll till Swebus 2006 ställdes bussen upp i Linköping i väntan på försäljning. Dock verkar det inte ha funnits så många hugande spekulanter så bussen skrotades istället under 2007.

Här en bild på den i februari 2007 i Linköping i väntan på att skickas till skroten.

Kristian

Roligt med kompletterande info, tackar!

Mack

Citat från: Ebermark skrivet 21 februari 2020, 20:40:29 PM
Trevligt. Bussen levererades ursprungligen till Malmö Trafik med nummer 187 under 1992. Följde sedan med till Linjebuss när Malmö Trafik såldes 1994. Hamnade i Råsta 2000 och flyttades vidare till Kallhäll under 2004. När Connex sedan förlorade trafiken i Kalhäll till Swebus 2006 ställdes bussen upp i Linköping i väntan på försäljning. Dock verkar det inte ha funnits så många hugande spekulanter så bussen skrotades istället under 2007.

Här en bild på den i februari 2007 i Linköping i väntan på att skickas till skroten.



Antar det var den tilltagande åldern som kanske inte var så lockande?
Såg ju annars ganska fräsch ut?

Nico

Vill minnas att jag för egen del inte hade så mycket till övers för denna vagn. Tyckte att den var ganska lynnig och oprecis att köra. Å andra sidan var servicen väl sisådär plus att jag aldrig gillat pusherleder.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Hann dessa sista bussar som ML införskaffade någonsin vara "ML-gröna"?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ebermark

De hade någon sorts hybridvariant med både lila och grönt från början. Om man söker på Malmö Trafik 3187 på Google så får man upp bild.

Bussmicke

#9
Banne mig, du hade rätt. Den färgsättningen hade jag Helt glömt att den fanns.
Gjorde en brandkårsutryckning i början av min karriär som bussfotograf. Hade fått höra Linjebuss köpt bolaget och drog ner för att rädda vad som räddas kunde.






Adminåtgärd: Citat av direkt föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

yngrot

Bussen på linje 91 är väl en Aabenraa ??  Kanske inte helt rätt stavning
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Walter

 Visst är det en Volvo B10R/Abenraa. ML köpte två omgångar av dessa. Årsmodell 1980/81 och 1983.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

F.Å

Det fanns väl även Aabenraa med Scania-chassi?

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!