Nobina Upplands bussar

Startat av Bese001, 15 juni 2022, 20:09:56 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Walter

Nobina anger i ett inlägg på Linked IN att man idag börjar köra med 10 dubbeldäckare i Värmland. Vad man också skriver är att nio av dem kommer från Uppland. Men var kommer buss 10 ifrån? Norrtälje? Skåne?
Det fanns väl minst 10 i Uppland även om man beaktar skrotade och flyttar till andra platser?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

8322 på 844 till Östervåla får mig att tro att det finns fd Nobina där, någon som kan bekräfta det?
Hur många i så fall?



//Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Marc

844 körs av många olika depåer, då linjen ofta kopplas vidare som 844-865/867 eller 844-513!

Bussmicke

Jaha, då kan det lika gärna vara en Teirp/Hebybuss mao. Tack för svar iaf.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

suprakawaii

Majoriteten av övre 83xx-serien (aka inlånade Nobina-8900) står i Tierp. Någon enstake i Enköping och Uppsala Fyrislund.
Bussfotograf i Norduppland.

Ska det vara en bil, så ska det vara Toyota Supra A70.

Gano

Citat från: Walter skrivet 26 september 2022, 12:31:11 PM
Nobina anger i ett inlägg på Linked IN att man idag börjar köra med 10 dubbeldäckare i Värmland. Vad man också skriver är att nio av dem kommer från Uppland. Men var kommer buss 10 ifrån? Norrtälje? Skåne?
Det fanns väl minst 10 i Uppland även om man beaktar skrotade och flyttar till andra platser?

Den tionde skulle komma från Skåne. Så det är någon av de 6 dubbeldäckare 3021-3026 som är stationerade i Helsingborg/Örkelljunga. Detta är väl ett tecken på att dessa ej tas över av Bergkvara när de tar över SkE 10 i december. Vad som händer med dem övriga dubbeldäckarna är oklart.

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bese001

Hej,

12 st DD har flyttats i bilregistret till Nobina Karlstad från Nobina Uppland under sommaren.
7637-7648. Hur man använder dem är ju dock en annan fråga...

Den nyare, 3746, gick till Nobina Linköping.

Walter

Ma anger att det ska vara 8 ordinarie plus 2 i reserv för trafiken. Några kanske ska bli reservdelar.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

Citat från: Bese001 skrivet 02 oktober 2022, 09:34:38 AM
Hej,

12 st DD har flyttats i bilregistret till Nobina Karlstad från Nobina Uppland under sommaren.
7637-7648. Hur man använder dem är ju dock en annan fråga...

Den nyare, 3746, gick till Nobina Linköping.


Såg nånstans att det var flera linjer de skulle rulla på. Minns inte var nu.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Lulebussen

En UL-gul Nobina 7610 sågs nyss på väg 97 mot Boden, den är sedan 2022-11-30 skriven på Nobina Sundsvall.

Bussmicke

Intressant, får hållla utkik i Boden/Luleå
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Lulebussen

En UL-gul normalgolvad Nobina 7616 sågs idag på linje 30 mot Boden, skriven på Nobina Sundsvall sedan 2022-12-20.

Lulebussen

Även 7615 är sedan 2022-12-20 skriven på Nobina Sundsvall, var den befinner sig har jag dock ingen aning om.