Capitol i trafik på Linje 160 Gullmarsplan-Årstaberg (Stockholm) lördag 9/6

Startat av Ted Selander, 09 juni 2007, 06:44:19 AM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Ted Selander

Saxat från Spårvägsmuseets hemsida:

Åk veteranbuss på linjerna 160 och 46
Veteranbussturer i helgen

Nu till helgen 9-10/6 kör vi rundturer med en Capitolbuss från 1961. Lördagen den 9/6 är det Stockholm Marathon och pga avstängningar i stan rullar veteranbussen på linje 160 mellan Gullmarsplan och Årstaberg.

På söndag kör bussen som vanligt på vår egen linje 46 mellan museet och Norrmalmstorg. Söndagens avgångstider från museet:

12.00 13.00 14.30 15.30 (endast till Slussen) 16.00 (endast till Slussen)

Resan är avgiftsfri. Välkommen ombord


Trevligt med litet ytterstadskörning!

/Ted

Bussmicke

Synd man missar dagens aktiviteter, trots att man är i närheten.
Arbete...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussmicke skrivet 09 juni 2007, 08:00:05 AM
Synd man missar dagens aktiviteter, trots att man är i närheten.
Arbete...

Fast många avundas väl dig i dag när du får jobba i ett kylrum.  ;)
Nåväl, jag har ingen bild från denna helgens körningar men jag antar att det är den här bussen det är frågan om.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Bussmicke

Är inget kyl/frysrum längre.
Nu har vi tomgods och returer där.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Karsten

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 09 juni 2007, 09:43:13 AM
Fast många avundas väl dig i dag när du får jobba i ett kylrum.  ;)
Nåväl, jag har ingen bild från denna helgens körningar men jag antar att det är den här bussen det är frågan om.


Nej, det där är SSS:s Capitol med nr 5423. Spårvägsmuséet har väl en som heter 5428 och är målad i SL oxblodslack..?

virtual1

Om ingen vart ute idag så kan jag meddela att jag hann med en sväng o fick några bilder :-) - hinner dock inte redigera dem idag, men ev. är de uppe i morrn!