Huvudmeny

Volvo 9700.

Startat av Möllers, 07 juni 2007, 22:45:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Vill bara visa bilder på nya Volvo 9700.






Magne

Dette var noen herlige bilder! Veldig trist å se at de allerede har klart å bulke bussen bak, men sånn blir det vel av og til.

Hvor mange 9700 busser av det nye designet finnes i Sverige nå? Har det blitt satt noen i ren rutetrafikk ennå, eller er det bare turbusser ennå ute å går? Kommer selskaper som Swebus og Säfflebussen til å skaffe seg nye 9700 i løpet av noe tid?
Hilsen Magne!


Besøk meg på www.magnehaheim.no

Johan B

Trevliga bilder på en riktig buss Möller. Magne, det finns såvitt jag vet hittills en 9700 Facelift i linjetrafik i Sverige, en 9700S 15m som ägs av Kjellgrens Buss och går i linjetrafik för Västtrafik.

Möllers


Staffan Sävenfjord

Så, S & S har köpt ny buss. De körde förra året med sin Ikarus Club från 1992 även på relativt långa körningar som till Norge.
Kjellgrens i Tranemo har till och med två nya Volvo 9700 för linjetrafik. De är redan levererade men har under maj använts i beställningstrafik, bland annat tågersättningar Mölnlycke-Göteborg.
En och annan ny 9700 dyker upp hos svenska bussbolag, men under min resa i Norge såg jag att de tycks vara ännu vanligare där. Överhuvudtaget har Volvo 9700 blivit stora i Norge. Flertalet av de bussar som går i trafik för NorWay Bussekspress och TIMEkspressen är av denna typ. Oftast tvåaxliga, men även med boggi.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Omni

Vad jag vet finns det åtminstone 11 bussar av nya modellen från Volvo.
De allra flesta är turistbussar, men det finns en 9700S, som är den lägsta modellen, som eventuellt används i linjetrafik.

Om Swebus och Säfflebussen skall köpa dessa modeller har man ju ingen aning om. Men dom kommer ju att ersätta nuvarande modellen, så väljer man Volvo byggd med nya 9700 lär det bli sådana.