Swebus 5172; välkommen till Jönköping!

Startat av Milan, 05 juni 2007, 22:34:54 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bjalle

Ser ju riktigt fräsch ut nu som nylackad och fin

Simon Bertilsson

Sätta in en extra dörr... Det låter väldigt komplicerat. Går det utan att bygga om halva bussen?

Citat från: Patrik skrivet 06 juni 2007, 08:23:52 AM
Men snälla, man måste inte citera ALLA bilderna..
Exakt! Snälla Viktor, och alla. Sluta med det.
Citate används när man vill svara på något, och vill att det ska synas tydligt att det exempelvis är ett visst uttalande man syftar på.

Oskar A

Swebus 4423-4425 fick en dörr insatt längst bak när de flyttades till SL-området. Bussarna ingår i serien 4420-4434 som levererades till Uppland. Resten av bussarna, utom 4420 som är skrotad, går kvar i Uppland. Jag passar på att lägga ut en bild på 4425 i SL-lack samt en på 4428 som jämförelse.


Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

KRNI

#18
.

Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Walter

Milan!

Det var snack innan att Jkpg skulle försöka få även 5177, vet du om det lyckades?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Niklas Bygdestam

Citat från: Milan skrivet 05 juni 2007, 22:34:54 PM
Swebus 5172 har fått Sveriges näst-vackraste länslackering och skall i höst köra här.





//Milan



Vilken tycker du är Sveriges vackrste länslackering då?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Milan

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 07 juni 2007, 16:24:02 PM


Vilken tycker du är Sveriges vackrste länslackering då?


1. Ötraf - den vita
2. JLT
3. Värmlandstrafiken

Skånes är ju gul (min favoritfärg) men var finns "kärleken"?  :P ;D SL och Västtrafik är det tråkigaste.

//Milan



Niklas Bygdestam

Citat från: Milan skrivet 07 juni 2007, 16:50:05 PM

1. Ötraf - den vita
2. JLT
3. Värmlandstrafiken

Skånes är ju gul (min favoritfärg) men var finns "kärleken"?  :P ;D SL och Västtrafik är det tråkigaste.

//Milan






Själv är jag av någon anledning förtjust i Kronobergs lack. Tycker den är snygg i sin enkelhet på något sätt. JLT är också snygg tycker jag
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Jan

Enligt min mening så är gamla z-lacken den snyggaste som åskådats. Nuvarnade godslacken i Z-län är också super. Dock inte nuvarnde polkagis lacken. :-\
I branschen 37 år