Tre tut och sedan iväg...

Startat av tomsa, 15 juni 2007, 21:48:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Andreas Ljungqvist

Härlig bild o traversen med.. Snyggt..

tomsa

Tack! Tycker Eriksberg och Älv-snabben är två urtypiska kännetecken för Göteborg, likväl som spårvagnen, och när man kan fånga två i en bild, ja, varför inte. Kommer nog mer Älv-snabbenbilder i denna tråden...

Zella

Citat från: tomsa skrivet 15 juni 2007, 21:50:36 PMKommer nog mer Älv-snabbenbilder i denna tråden...

Självklart  ;D

Här har vi samma båt... #5



Gissa vad nyhetsankaret Claes Elfsberg har döpt sin båt till... bus enkelt  ;D :D



Simon Bertilsson

Nu börjar jag verkligen sakna vår kära vita kockumskran med blåa gigantiska bokstäver.  :'(

Niklas Bygdestam

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 15 juni 2007, 23:44:45 PM
Nu börjar jag verkligen sakna vår kära vita kockumskran med blåa gigantiska bokstäver.  :'(



Såldes inte den till något land i Asien? Någon som vet vart den tog vägen och finns idag?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Simon Bertilsson

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 15 juni 2007, 23:47:40 PM


Såldes inte den till något land i Asien? Någon som vet vart den tog vägen och finns idag?
Den finns i Sydkorea, och används av Hyundai Heavy Industries i fartygsvarven i Ulsan.

Wikipedia is your friend! ;)

M224

Stora kranar i alla former är aldrig fel!  8)

Härlig bild!

M224

Här finns en länk med bilder på nedmonteringen. Bland annat med bilder på Mighty servant 3 och Asian Herculues II (3200 ton).

http://www.varvshistoria.se/kranens-webbsida/bilder.htm