Jag fundera på att...

Startat av Zella, 14 juni 2007, 18:26:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nico

#30
Citat från: AL skrivet 14 juni 2007, 23:25:10 PMEftersom du initierade den här debatten genom att skriva; ...så fick jag en avhyvling av en arbetsledare/förman..., får man utgå ifrån att arbetsledningen ansett att du brustit i din utövning. 

Utan att lägga in några direkta värderingar eller så i det hela så undrar (åtminstone jag) hur arbetsledningen då fick reda på denna sak, vem som presenterade den för arbetsledningen och hur var saken då formulerad/utformad när den delgavs till arbetsledningen för bedömning? M.a.o. gick arbetsledningen enbart på andrahandsuppgifter baserade på vad de fick berättat för sig eller hur fungerade det? Om en 'avhyvling' erhållits enbart för att någon sett en bild här, men i övrigt saknat alla uppgifter (annat än det som man kan tänkas ha fått berättat för sig av en troligen subjektiv anmälare) om hur den tillkommit så tycker jag att det är ganska beklämmande då själva bedömningen inte direkt kan sägas vara så saklig.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

tomsa

Citat från: JDS skrivet 14 juni 2007, 23:10:31 PM
Jag tror inte att man har "prickar" på GS. Inget modernt trafikföretag håller ju på med sådant. (I och för sig är väl inte GS ett av de modernaste trafikföretagen :P)

Hos Göteborgs Spårvägar finns följande system vad gäller det du talar om "prickar":

Vid milda förseelser börjar man med ett samtal med arbetsledaren.
Är förseelsen grövre blir första "motåtgärden" en så kallad Erindran - en skriftlig tillrättavisning.
Återupprepas förseelser blir det "Skriftlig varning", det är vad jag tror du syftar på som "prick".
Mer än två skriftliga varningar får man inte, man anses då inte uppfylla kraven för att fortsätta arbetet på Göteborgs Spårvägar.


Johan B

Citat från: Zella skrivet 14 juni 2007, 18:26:39 PM
Sluta skriva här och att läga upp bilder... sen sist "AL" var på mig på det gammla forumet så fick jag en avhyvling av en arbetsledare/förman... sedan des har jag bara tagit bilder i tjänst då bussen varit avstängd och tom på folk... är det fel av mig?... här på det nya forumet... är det ngt olämligt som jag visat eller skrivigt...  ???

Sluta definitivt inte att skriva här och visa gärna bilder i fortsättningen också. Det finns inte heller några hinder för att fota i tjänsten (såvida det inte orsakar förseningar men så dum är ingen som går i ett par skor ;D), men att bussen står still är helt klart att föredra, även om man kan diskutera trafikfarligheten i ett och annat "höftskott" när man är själv på rak väg. Är egentligen inte mer distraherande än att knappa på mobitexen under körning men låt gå, det hör till tjänsten på ett annat sätt. Du har mitt stöd, om det nu kan vara värt något.