Huvudmeny

Sammanställning?

Startat av Jona, 30 juni 2007, 00:35:00 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jona

HEJ

Är ute på foto-resa och kan tyvärr inte besöka BS, dagligen, eftersom jag tyvärr inte har internetkontakt på samma vis som hemma. En tanke som slår mig är därför om inte någon eller några här skulle vilja sammanställa en veckosvis-rapportering av vad som skrivits på forummet under veckan.

Nu menar jag inte skriva om allt utan mer bara nämna litegran om veckans höjdpunkter.

TEX

Bussmicke körde ett intressant bildsvep från Örkelljunga (länk till inlägget här)
Jacop med C visade några trevliga bildinlägg från Norr (länk till inlägget här)
Staffan Sävenfjord har varit ute och rest och hade den trevliga idéen och delge sina bilder från sylt här på BS (länk...)
Bussolycka men bälterna räddade liv. Länk till tidningsnotis här.
Nya scala i trafik hos Skånetrafiken (länk till inlägg...)

OSV

Kan vara ett bra och snabbt sätt att snabbt hinna hänga med om det man missat under några dagar eller veckors tid.

Som sakt, allt behöver inte skrivas utan man kan sålla. Hur och vad som ska få vara med i veckans notis kan väl fyllas i av vem som hällst. Alla kan få länka till trådar dom själv tyckte var intressant.

Kom gärna med förslag och synpunkter...
MVH Filosofen Jona

Walter

Citat från: Jona skrivet 30 juni 2007, 00:35:00 AM
HEJ

Är ute på foto-resa och kan tyvärr inte besöka BS, dagligen, eftersom jag tyvärr inte har internetkontakt på samma vis som hemma. En tanke som slår mig är därför om inte någon eller några här skulle vilja sammanställa en veckosvis-rapportering av vad som skrivits på forummet under veckan.

Nu menar jag inte skriva om allt utan mer bara nämna litegran om veckans höjdpunkter.

TEX

Bussmicke körde ett intressant bildsvep från Örkelljunga (länk till inlägget här)
Jacop med C visade några trevliga bildinlägg från Norr (länk till inlägget här)
Staffan Sävenfjord har varit ute och rest och hade den trevliga idéen och delge sina bilder från sylt här på BS (länk...)
Bussolycka men bälterna räddade liv. Länk till tidningsnotis här.
Nya scala i trafik hos Skånetrafiken (länk till inlägg...)

OSV

Kan vara ett bra och snabbt sätt att snabbt hinna hänga med om det man missat under några dagar eller veckors tid.

Som sakt, allt behöver inte skrivas utan man kan sålla. Hur och vad som ska få vara med i veckans notis kan väl fyllas i av vem som hällst. Alla kan få länka till trådar dom själv tyckte var intressant.

Kom gärna med förslag och synpunkter...

Det som en tycker är intressant kanske inte är det för en annan. Svårt att sålla vilka som kan vara "höjdpunkter"
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Simon Bertilsson

Har Bussmicke varit i Örkelljunga nyligen, eller var det bara ett exempel taget ur luften? Vore skoj annars att få se bilder från orten mitt i ingenstans! :)

Fredrik

Citat från: Jona skrivet 30 juni 2007, 00:35:00 AM
HEJ

Är ute på foto-resa och kan tyvärr inte besöka BS, dagligen, eftersom jag tyvärr inte har internetkontakt på samma vis som hemma. En tanke som slår mig är därför om inte någon eller några här skulle vilja sammanställa en veckosvis-rapportering av vad som skrivits på forummet under veckan.

Nu menar jag inte skriva om allt utan mer bara nämna litegran om veckans höjdpunkter.

TEX

Bussmicke körde ett intressant bildsvep från Örkelljunga (länk till inlägget här)
Jacop med C visade några trevliga bildinlägg från Norr (länk till inlägget här)
Staffan Sävenfjord har varit ute och rest och hade den trevliga idéen och delge sina bilder från sylt här på BS (länk...)
Bussolycka men bälterna räddade liv. Länk till tidningsnotis här.
Nya scala i trafik hos Skånetrafiken (länk till inlägg...)

OSV

Kan vara ett bra och snabbt sätt att snabbt hinna hänga med om det man missat under några dagar eller veckors tid.

Som sakt, allt behöver inte skrivas utan man kan sålla. Hur och vad som ska få vara med i veckans notis kan väl fyllas i av vem som hällst. Alla kan få länka till trådar dom själv tyckte var intressant.

Kom gärna med förslag och synpunkter...

Bussmicke är din största idol va?  ;D

Jona

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 30 juni 2007, 17:00:02 PM
Har Bussmicke varit i Örkelljunga nyligen, eller var det bara ett exempel taget ur luften? Vore skoj annars att få se bilder från orten mitt i ingenstans! :)

Vet ej, men man kan ju hoppas, skulle vara kul och se bilder däreifrån. Liksom Staffans Sävenfjords resa till Sylt. Där har han inte avrit vad jag vet. Nä använde dom bara som exempel.
Bussmicke är inte min stora idol, det är Krille, men däremot så hör han ju till en av mina favoriter, men det gör väl dom flesta bildvisarna här på BS så.
MVH Filosofen Jona

Staffan Sävenfjord

Citat från: Jona skrivet 30 juni 2007, 20:25:32 PM
Vet ej, men man kan ju hoppas, skulle vara kul och se bilder däreifrån. Liksom Staffans Sävenfjords resa till Sylt. Där har han inte avrit vad jag vet. Nä använde dom bara som exempel.

Nej, men jag var nyligen i Hellesylt. Och så att jag hallonsylt till pannkakorna nu i kväll. Sylt har jag däremot aldrig varit på. Det är väl bilder från nakenstranden du vill se, snuskgubbe.  ;)
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Bussmicke

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 30 juni 2007, 17:00:02 PM
Har Bussmicke varit i Örkelljunga nyligen, eller var det bara ett exempel taget ur luften? Vore skoj annars att få se bilder från orten mitt i ingenstans! :)

Jag var där i höstas..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.