Huvudmeny

Ursinnig på SJ !!

Startat av at1981, 27 juni 2007, 15:13:32 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

at1981

Tjenare!


Jag är skitförbannad på SJ, på bara några timmar har de höjt sina förbannade biljettpriser från 95 SEK till en rba bit över 200 SEK även fast det är minst 2 månader fram i tiden.   >:( >:( >:( >:( >:(


MVH Alexander T (at1981) !! !!
Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.

Bussmicke

Citat från: at1981 skrivet 27 juni 2007, 15:13:32 PM
Tjenare!


Jag är skitförbannad på SJ, på bara några timmar har de höjt sina förbannade biljettpriser från 95 SEK till en rba bit över 200 SEK även fast det är minst 2 månader fram i tiden.   >:( >:( >:( >:( >:(


MVH Alexander T (at1981) !! !!

Kan ju vara så att många beställt biljett till hust den avgången, då stiger priset och inget konstigt i det.

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Staffan Sävenfjord

Citat från: at1981 skrivet 27 juni 2007, 15:13:32 PM
Tjenare!


Jag är skitförbannad på SJ, på bara några timmar har de höjt sina förbannade biljettpriser från 95 SEK till en rba bit över 200 SEK även fast det är minst 2 månader fram i tiden.   >:( >:( >:( >:( >:(


MVH Alexander T (at1981) !! !!

Egentligen skulle du inte få något svar när du uttrycker dig som du gör utan egentligen borde du bli kvastad.
Men det finns ingen absolut rätt att få köpa biljetter för 95 kronor ens om det är två månader fram i tiden. 95-kronorsbiljetterna är ett erbjudande på tåg där man räknar med liten efterfrågan.
Innan man tar munnen full bör man ta reda på vad det är man kritiserar. Annars gör man bara bort sig själv.

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Ersa

Alexander, du måste försöka förstå att varesig tågföretag eller expressbussföretag kan "skänka bort" biljetter för några tior. Företag måste gå med vinst också. Är det många resenärer som vill åka med (så mycket att de fyller en buss eller ett tåg) finns det ingen anledning att dumpa priserna.