Hmmm... Die Hard eller... ?

Startat av Zella, 26 juni 2007, 21:34:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zella

Igår morse så rullade det in en bärgare på drottningtorget med en skrotfärdig bil på flaket... jag tänkte att han skulle in till pressbyrån å handla kaffe eller nåt ?... men in på torget med detta ekipage...

Till min och många andras förvåning så lasta han av bilen mitt på torget...










Sen över natten blev bilen så här ????




Jonas M. Bobjörk

Det kunde ju en femåring räkna ut. Att om man ställer en skrotbil på ett torg så kommer nån klo**ra på den.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Jonas M. Bobjörk skrivet 26 juni 2007, 23:58:32 PM
Det kunde ju en femåring räkna ut. Att om man ställer en skrotbil på ett torg så kommer nån klo**ra på den.

Fast i det här fallet är väl "någon" en eller ett par från filmbolaget. Jobbet med omlackeringen är för gediget gjort för att vara ett nidingsdåd. Och det första "klo**ret" har ju uppenbar anknytning till filmen.
Sedan kan man fråga om det här är någon bra idé.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Niklas Bygdestam

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 27 juni 2007, 08:18:28 AM
Fast i det här fallet är väl "någon" en eller ett par från filmbolaget. Jobbet med omlackeringen är för gediget gjort för att vara ett nidingsdåd. Och det första "klo**ret" har ju uppenbar anknytning till filmen.
Sedan kan man fråga om det här är någon bra idé.



Svårt att säga om idén är bra eller inte. Reklam är alltid reklam. Alltid är det någon som ska komma på ny sorts reklam som ingen anan kommit på tidigare och vara så originell som möjligt. Hur som helst får ju detta uppmärksamhet och det är ju just det som de vill ;)
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 27 juni 2007, 10:35:32 AM


Svårt att säga om idén är bra eller inte. Reklam är alltid reklam. Alltid är det någon som ska komma på ny sorts reklam som ingen anan kommit på tidigare och vara så originell som möjligt. Hur som helst får ju detta uppmärksamhet och det är ju just det som de vill ;)

Nu tänkte jag inte så mycket på reklamvärdet som på exemplets makt. Sådana här tilltag kan lätt sprida sig till dem som har svårt att låta bli andras egendomar med sina sprayburkar. Det finns lite av "Får de så får vi".
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Niklas Bygdestam

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 27 juni 2007, 10:37:26 AM
Nu tänkte jag inte så mycket på reklamvärdet som på exemplets makt. Sådana här tilltag kan lätt sprida sig till dem som har svårt att låta bli andras egendomar med sina sprayburkar. Det finns lite av "Får de så får vi".



Jo det kan jag hålla med om. Risken finns alltid att någon lockas till dumheter. I Uppsala hade vi ett tag under 1990-talet en buss som var graffitimålad. Jag tyckte att den såg fruktansvärd ut men den var ändå beställd att ha den där hemska målningen och skulle vara någon sorts officiell "graffitibuss". Inte för att jag såg att bussar på den tiden oftare blev klo**rade men det är inte omöjligt att bussen kan ha lockat till annat klo**er istället som på husväggar och annat och sånt har det länge funnits problem med här
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Jonas M. Bobjörk

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 27 juni 2007, 08:18:28 AM
Fast i det här fallet är väl "någon" en eller ett par från filmbolaget. Jobbet med omlackeringen är för gediget gjort för att vara ett nidingsdåd. Och det första "klo**ret" har ju uppenbar anknytning till filmen.
Sedan kan man fråga om det här är någon bra idé.

Fast frågan är om personer som ser den där bilen i den ommålade skicket, direkt tänker på Die Hard?
"So you think you can tell heaven from hell" är i alla fall första textraden i Pink Floyds Wish you were here

psy


Reklamkampanjen lyckades åtminstone locka två besökare till premiären av filmen, jag fick idén via bilderna som visades här i forumet, och drog med mig min inte lika entusiastiska flickvän på bio...

Filmen var dessutom helt okej! =)

KRNI

Citat från: Zella skrivet 26 juni 2007, 21:34:02 PMSen över natten blev bilen så här ????

Hänger inte riktigt med här, i första skepnaden står det 3 dagar, 8 timmar... på bilen och den bilden är tagen enligt EXIF kl. 09.53 och i andra skepnaden står det 3 dagar, 4 timmar... på bilen och den bilden är tagen enligt EXIF kl. 13.21. Båda bilderna från den 25 juni. Så vad menas med "Sen över natten blev bilen så här ????"

Undrar
/KRNI

Nico


Citat från: psy skrivet 02 juli 2007, 10:57:11 AMFilmen var dessutom helt okej! =)

Den dög väl som actionrulle, men nog har man sett bättre handlingar. Jag ger den 2½ av 5. Visst demolerades det sedan en hel del bilar, broar, folk och så vidare, men bilen i reklamkampanjen ser ändå mera ut att göra reklam för något annat. Typ förödd stadskärna efter någon katastrof, kanske då något i stil med miljön i flykten från New York eller så snarare är cyberrelaterad brottslighet.  :o  ;D
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Mikael Lövgren

Hantera alla stressiga situationer som en hund: Kan du inte äta det eller leka med det. pissa på det och gå din väg...