Huvudmeny

Kymlinge

Startat av Fredrik, 22 juni 2007, 13:00:33 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik

Passerar linjerna 514/540 Kymlinge... Stadsdelen som aldrig blev av? Finns bara en perrong där när man åkar blå linje mot Akalla. Har för mig det är mekllan Hallonbergen och Kista.

Mvh Fredrik

Bussmicke

Citat från: christianm skrivet 20 juni 2007, 12:20:46 PM
Ja, 712 låter bekant, den gick nog den sträckan. Annars vet jag att 724, som gick mellan Huddinge stn och Flemingsberg tidigare innan Flemingsbergs station fanns, brukade kallas vitlöksexpressen...


På den tiden 724 fanns gick väl 712 Huddinge-Fleingsberg-Tullingeberg om jag inte minns fel.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik

#2
Citat från: Fredrik skrivet 22 juni 2007, 13:00:33 PM
Passerar linjerna 514/540 Kymlinge... Stadsdelen som aldrig blev av? Finns bara en perrong där när man åkar blå linje mot Akalla. Har för mig det är mekllan Hallonbergen och Kista.

Mvh Fredrik

Ärvingevägen borde vara närmast men det ligger på andra sidan Kymlingelänken så att man måste gå på någon liten väg på Torshamnsgatan under länken, 514 stannar vid Ärvingevägen.

Kistagången verkar vara lite närmare men dit kör bara 178 och 603.

Nico

Citat från: Fredrik skrivet 22 juni 2007, 13:00:33 PM
Passerar linjerna 514/540 Kymlinge... Stadsdelen som aldrig blev av? Finns bara en perrong där när man åkar blå linje mot Akalla. Har för mig det är mekllan Hallonbergen och Kista.

Mvh Fredrik

Visst ligger 'spökstationen' Kymlinge mellan Hallonbergen och Kista på linje 11 mot Akalla. Däremot ligger den mer eller mindre ute i skogen varför tillgängligheten med buss är i princip noll. Det närmaste farbara är nog någon enstaka grusväg, men det finns alltså inga reguljära asfalterade genomfartsgator i området.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Fredrik

Citat från: Nico skrivet 22 juni 2007, 20:27:28 PM
Visst ligger 'spökstationen' Kymlinge mellan Hallonbergen och Kista på linje 11 mot Akalla. Däremot ligger den mer eller mindre ute i skogen varför tillgängligheten med buss är i princip noll. Det närmaste farbara är nog någon enstaka grusväg, men det finns alltså inga reguljära asfalterade genomfartsgator i området.

Jo det är där den ligger... T-banan ligger som på pelare över marken innan Kymlinge från Hallonbergen sett.

Fredrik

Fredrik

Citat från: Patrik skrivet 22 juni 2007, 20:22:09 PM
Ärvingevägen borde vara närmast men det ligger på andra sidan Kymlingelänken så att man måste gå på någon liten väg på Torshamnsgatan under länken, 514 stannar vid Ärvingevägen.

Kistagången verkar vara lite närmare men dit kör bara 178 och 603.

Om du Patrik bor i krokarna får du jättegärna ta bilder på Kymlinge station och visa. Kanske inte här utan i "Övrigt" kanske...  :D

Mvh Fredrik

Patrik

Citat från: Fredrik skrivet 22 juni 2007, 20:56:22 PM
Om du Patrik bor i krokarna får du jättegärna ta bilder på Kymlinge station och visa. Kanske inte här utan i "Övrigt" kanske...  :D

Mvh Fredrik

Tyvärr bor jag inte så nära, i Upplands Väsby men det är ju inte särskilt svårt att åka till Kymlinge men jag är upptagen med jobb dom närmaste veckorna.

Fredrik

Citat från: Lars Ödlund skrivet 22 juni 2007, 21:07:04 PM
Vad är det för bilder du önskar se?

Det finns många bilder på nätet, bla här http://www.kynerd.nu/Tunnelbanan/Kymlinge.html

Tror jag har ett tiotal bilder själv från 1987 då jag jobbade på bana 3.

//Lars

Tack för länken! Många fina bilder där...:)
Är det lätt att få jobb på SL som T-baneförare? Jag har arbetat inom järnvägen tidigare? Jag skulle gärna jobba på bana 1, gröna linjen. Den är charmig tycker jag, särskilt på södra sidan.. :)

Fredrik

Fredrik

Jag kommer bara på 3 stationer söder om stan, söder om Gullmarsplan alltså, på grön linje som ligger under jord. Bagarmossen och Skarpnäck på linje 17 och Farsta strand på linje 18. Det är väl bara dom?

Mvh Fredrik

Fredrik

Ja just det det stämmer... Tog ibland pendeln från Farsta strand till Skogås där jag också bodde ett tag... Jag jobbade i Bollmora (Tyresö) och sena kvällar fick jag ta buss från Bollmora till Trollbäcken och där byta buss mot Handen för att därifrån ta buss till Skogås.

Fredrik