Idag måste det ha varit en dröm att vara bussförare...

Startat av Bussmicke, 28 juli 2007, 23:47:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

..i Stockholm.

















På grund av detta fick SL välja andra vägar pga.framkomlighetsproblem..











//MN
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Peter Elmheden

Nej, det var en katastrof  ;)
Försökte undvika Skeppsbron och ta Munkbron istället.
Sedan när man kom till Katarinavägen var det dubbelparkerade bilar i flera led.

Fattar ärligt talat inte folk som tar bilen in till stan en dag som denna?
Många var kanske turister, men ta Stadsgården som exempel där det i princip stod
still större delen av dagen.

Såg högst 3 polisbilar under flera timmars körande, undrar var de höll hus?

Bussmicke

En snutkärra kom farandes med blåljus vid riddarhuset..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Simon Bertilsson


Björn Forslund

Det var väl Tall Ships Race som ställde till det. På Strömbron var det en avspärrning pga byggjobb som tvingade ut folk i gatan. Micke, fick du ingen bild på ordf. med damsällskap och och obligatorisk vit hund? Vi såg samma Hydénsbuss som du fotade precis mellan Kungsan o Strömbron.

Bussmicke

nej inte vad jag vet.
Hade jag sett er hade jag sprungit ikapp er.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jonatan

Kaos... men riktigt fina bilder blev det iaf Micke. Just strömbron där trotoaren slutar halvvägs på ena sidan är ju hemsk. Varför inte spärra av trotoaren på hela strömbron den sidan? Imorgon ska jag in och köra lite shuttle, ska bli... spännande? (att se om man kör på någon... kanske?) / J

Bussmicke

Får se om jag dyker upp, inte helt omöjligt om jag inte kommer på annat att göra.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Omni

Och värre blir det idag :-)
Samma Tall Ships Race, plus att det ligger sex kryssningsfartyg inne i hamnområdena....vilket brukar generera ett 40-tal bussar om dom är någotsånär stora (per fartyg alltså)  ;)

Uffe

Stein Erik Jacobsen



Wolfie

När det blir såhär, så får man väl bara hoppas att man får sin övertidsersättning och ta det lugnt. Hela helgen har det väl varit liknande. Var inne igår, det var tidvis svårt att förflytta sig utan att man körde buss, i det läget avundades jag inte föräldrar med barnvagnar, vi hade svårt nog att hålla ihop en grupp på 6 personer, (fast vi hade tappat 4 rätt tidigt då komunikationen om matställe inte gick som den borde.)

Såg ett antal bussar som var skyltade som kryssningsfartygens, det verkar köras mycket blandat där, allt från fina turistare, till äldre SL lackade bussar. (Det med samma kryssningsfartygs logga i fönstret).

Citat från: Jonatan skrivet 29 juli 2007, 01:32:51 AM
Kaos... men riktigt fina bilder blev det iaf Micke. Just strömbron där trotoaren slutar halvvägs på ena sidan är ju hemsk. Varför inte spärra av trotoaren på hela strömbron den sidan? Imorgon ska jag in och köra lite shuttle, ska bli... spännande? (att se om man kör på någon... kanske?) / J

Trotoaren är avstängd med ett staket på tvären, men när man inte kommer fram på ena sidan är det lätt att gå runt staketet, då man där ser en trotoar som ser hyffsat framkomlig ut utan att märka att man sen tvingas ut bland bussarna i andra änden. Lite av et pest eller kolera val som gångare. Att man inte försökte styra om trafiken helt från Skeppsbron och strömbron vid ett sådant arragemang förstår jag inte riktigt, då hade det antagligen blivit enklare både för bussar och gångare.

Lulebjörnen

Citat från: Wolfie skrivet 30 juli 2007, 12:19:38 PMAtt man inte försökte styra om trafiken helt från Skeppsbron och strömbron vid ett sådant arragemang förstår jag inte riktigt, då hade det antagligen blivit enklare både för bussar och gångare.
Det finns en lösning så att det blir bättre flyt (häpp!) i trafiken...
www.youtube.com/watch?v=BGOy1GYhJsI
Komplett med blanka navkapslar å allt  8)...