På tur uppåt Norrland.

Startat av Kristian, 26 juni 2022, 16:30:45 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kristian

Jobbet tog mig till Holmsund för lokutbildning under veckan, det gav tillfälle till lite fotande. Främst ville jag passa på att få några av de äldre Volvobussarna hos X-trafik på bild, så det blev besök i Söderhamn och Hudik på uppvägen, samt Ljusdal på hemvägen.

Transdev 328 mellan Ljusne och Vallvik.

Byberg & Nordin 96, Ilsbo.

Mohlins bussar 324, Hudiksvall.

Mohlins bussar 326, Hudiksvall.

Falcks omnibus PAU 75A, norr om Tväråbäck.

Två okända gamla bussar i Tvärålund.

Vilhelmina taxi WAC 49M, Pengsjö.

Hade otur i Ljusdal, bara moderna prylar igång så det blev inga bilder. Förutom denna då, Mohlins 731 mellan Ljusdal och Färila. Får ta en tur hit senare i sommar igen.

Bussmicke

Varför ville du inte ta på de nya?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Kristian

Har fått så många Volvo 8900 framför linsen på sistone och de kändes därför smått uttjatade, inte värt att kliva ur den svala bilen för sådana under midsommarhettan.
Men jag såg nu att jag trots allt tog en bild på en sådan vid Ljusdals camping på linje 54, så en dylik hamnade framför linsen i.a.f, minnet är bra men kort!

Svenn Erik Nielsen

Hej Kristian

Vilket inventarnr. har den blå Omniexpress me PAU 75A.

Svenn Erik

Kristian

Jag kollade Svensk busshistoria, hittar inget inventarienummer hos Falcks, men i Norge hette den Boreal Transport 1669. Såg heller inget nummer när jag zoomade in på originalbilden.