Resa till Kungsträdgården och S. Djurgården 13/5 2023

Startat av B8RLE, 19 maj 2023, 15:06:50 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

B8RLE

Jag tog mig till Kungsan för att fota körsbärsträden där, dock så överblommade dem redan. Jag reste via Vällingby, 541:an var i form av Nobina 7395. Nu har jag fotat fyra av sex faceliftade B9S i Kallhäll.

Jag åkte tunnelbanan till Fridhemsplan, och därifrån så tog jag 1:an till Kungsträdgården (den gick där pga Quarnevalen)

Efter att ha fotat körsbärsträden så tog jag 1:an till Nybroplan och bytte där till veteranvagn

Efter en färd med veteranvagnarna och A1 hela vägen in till T-Centralen (då SS lånade den) så tog jag pendeltåget till Spånga, där jag fick dessa bilder på VR:s diverse vagnar i väntan på linje 119.








119:an hade VR 7615 denna avgång.

Jag klev av vid Rödklövervägen, min andra lokala hållplats, och gick hem.



/B8RLE
Skolelev med intresse för bussar. Kan hela SL-trafiken utantill!

Nico

#1
Kul även med lite bilder från min gamla hemmaplan. Vet inte hur många timmar jag tillbringat i terminalen vid Spånga stn. med att vänta på bussar. Till skolan, från skolan och sedan när man blev äldre och skulle ut och ha kul överlag. Får se hur länge terminalens nuvarande utseende blir kvar. Lär finnas vissa planer på att bygga om den. 
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman