Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?

Startat av virtual1, 16 maj 2013, 11:47:12 AM

0 Medlemmar och 8 gäster tittar på detta ämne.

Kristofer

Nja, Hoburgen har inte trafikerats sedan sommaren 2011, så det har varit 8 somrar utan trafik söder om Vamlingbo. Se min bild från 2012. Och ja, man har fört över turer från linje 11 till linje 13, men inga turer söder om Hemse går omvägen via Ljugarn vilket varit fallet tidigare.

Hoburgen försvinner såklart efter sommaren, men vilka av de övriga förändringarna som blir kvar får vi se när hösttidtabellen dyker upp
( ) Turer inom parentes endast t. o. m. 1/11 1964 samt fr. o. m. den 1/5 1965.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredde

Imorgon efter lunch kommer "Stockholmsdomen", intresserade håller ögon och öron öppna :)

Ersa


Fredde


Bussmicke

Stockholmsfotograferna sitter på nålar nu... 😁
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

BussKatten

Att de inte kan publicera nyheten om Stockholmsupphandlingarna någon gång... ryktena går ju nu!

Karsten

#1102
Vilka är "de", tänker du?




Adminåtgärd: Citat av direkt föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.

BussKatten

Trafikförvaltningen - följer deras hemsida och berörda bolags men det är knäpptyst.


Fredde

Grattis! :)
Inte förvånande att man vill ha mer trafik i Region Stockholm.

virtual1

Åh fan, spännande! Jag hade nog primärt sett att Nobina fått behålla Norrtälje, men detta kan nog bli intressant - f.d. Linjebuss äter sig in i norra delen av stan igen med råge då!!!

Joakim Wahlberg

#1107
https://www.mynewsdesk.com/se/transdev/pressreleases/transdev-stor-vinnare-naer-sl-s-upphandlingar-avgjordes-2998528
Ser så ut enligt Transdevs pressmeddelande!




Adminåtgärd: Citat av direkt föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

BussKatten


igel

Var Transdev det sammantaget billigaste budet, eller var de även billigast i vart och ett av områdena?