Huvudmeny

Några bloggbilder.

Startat av Zella, 31 maj 2011, 08:50:13 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zella


Jag vill minnas att det är första gången som Västtrafik har HBTQ-flaggor på dom olika trafikslagen.


Ny design på itid (Buss pc, comfram).


Ta bussen... för ett renare Göteborg.




Några halvtaskiga bilder med lång slutartid med iphonen...

Carl Eric

Citat från: Tomas "Dosan" Fransson skrivet 31 maj 2011, 08:50:13 AM



Ny design på itid (Buss pc, comfram).





Plus hos er, betyder det att ni är sena eller i tid?
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

danneh

Om inte minnet missminner mig skall de betyda att man är tidig

Rikard

Citat från: calken skrivet 31 maj 2011, 12:30:47 PM

Plus hos er, betyder det att ni är sena eller i tid?

Plus betyder för tidigt. minus att man e sen. han har alltså  7.31 min kvar till avgång från Lindome Station
Destinationsskylten slår om automatiskt 5 min före avgång.
Rikard.

Bussgubben

Och tack vare itid så slipper vi som kör på Busslink, eller snarare sagt Keolis använda specen(pärmen) som ofta har blad som vill lossna när man ska bläddra till nästa tur pga dålig klämma. Men på Veolia så kör vi fortfarande med pärm?? Frågan är varför detta???.......

Zella

Citat från: Bussgubben skrivet 31 maj 2011, 18:44:02 PM
Och tack vare itid så slipper vi som kör på Busslink, eller snarare sagt Keolis använda specen(pärmen) som ofta har blad som vill lossna när man ska bläddra till nästa tur pga dålig klämma. Men på Veolia så kör vi fortfarande med pärm?? Frågan är varför detta???.......

Ärligt talat så saknar jag omloppspärmen... där kunde man ju bläddra och planera, såg man att den som avlöser mig ska ditten och datten så kunde man förbereda ombord för honnom t.ex lite grövre städdning än vanligt, fylla på div tidtabeller m.m...

Men vist... det funkar så länge skärmen är hel, trasig så får man köra efter tjänsterschemat.

danneh

Ställa om 5minuter innan avgång? På iaf Frölunda torg ser jag sällan det, då får jag själv kolla på pärmen som sitter vid rutan... Dom gångerna chauffören inte sitter där vs

Anton i Axvall

Vet att den ställde om skyltning 5 min innan avgång förut. Men detta kan ha ändrats nu, har sett bussar i Skövde som skyltat om c:a 3 min till avgång.

yngrot

Jag gillar inte den nya Itiden tyckte det var lättare läsa på den gamla
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Carl Eric

Citat från: Rikard skrivet 31 maj 2011, 13:15:10 PM
Plus betyder för tidigt. minus att man e sen. han har alltså  7.31 min kvar till avgång från Lindome Station
Destinationsskylten slår om automatiskt 5 min före avgång.
Rikard.

De använder alltså det logiska systemet som även används inom tågtrafiken. SL har tvärtom...
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Anton i Axvall

Citat från: yngrot skrivet 31 maj 2011, 21:01:50 PM
Jag gillar inte den nya Itiden tyckte det var lättare läsa på den gamla

Är det inte bara tidmätaren som blivit "mer färgad"? Eller är det fler förändringar?

Zella

Här kan ni gämföra själva...

Sökte itid via google bilder...

Gammla (Olasand's)


Och nya (Min)




Rikard

Citat från: yngrot skrivet 31 maj 2011, 21:01:50 PM
Jag gillar inte den nya Itiden tyckte det var lättare läsa på den gamla

Jag håller med dig den gamla var lättare o läsa speciellt i nattläget där får man dra upp ljuset och skärpan till max för att det skall bli bra medans man drog ner den till runt 50% och det var lättläst då och behagligt o se på....
Röda färgen runt siffrorna på nya ändrar sig till grön när man är i tid eller sen det har kanske inte nämnts.
Rikard.

yngrot

Ser ingen bild på den gamla.. Känns ju bakvänt med rött när man har tid över och grönt när man är sen..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

forthemoment

Våra skyltar om 5:min innan avgång. På Frölunda Torg är ju inte folk så glada i det när vissa linjer kommer in långt innan och skall avgå som en annan.

Jag tycker den nya som redan skrivits har sämre läsbarhet i mörker. Inte bra, det skall ju bli bättre inte sämre!
Bussförare KE's Bussar i Kungsbacka
Förtroendevald inom Kommunal