Huvudmeny

Några bloggbilder.

Startat av Zella, 31 maj 2011, 08:50:13 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zella


Jag vill minnas att det är första gången som Västtrafik har HBTQ-flaggor på dom olika trafikslagen.


Ny design på itid (Buss pc, comfram).


Ta bussen... för ett renare Göteborg.




Några halvtaskiga bilder med lång slutartid med iphonen...

Carl Eric

Citat från: Tomas "Dosan" Fransson skrivet 31 maj 2011, 08:50:13 AM



Ny design på itid (Buss pc, comfram).





Plus hos er, betyder det att ni är sena eller i tid?
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

danneh

Om inte minnet missminner mig skall de betyda att man är tidig

Rikard

Citat från: calken skrivet 31 maj 2011, 12:30:47 PM

Plus hos er, betyder det att ni är sena eller i tid?

Plus betyder för tidigt. minus att man e sen. han har alltså  7.31 min kvar till avgång från Lindome Station
Destinationsskylten slår om automatiskt 5 min före avgång.
Rikard.

Bussgubben

Och tack vare itid så slipper vi som kör på Busslink, eller snarare sagt Keolis använda specen(pärmen) som ofta har blad som vill lossna när man ska bläddra till nästa tur pga dålig klämma. Men på Veolia så kör vi fortfarande med pärm?? Frågan är varför detta???.......

Zella

Citat från: Bussgubben skrivet 31 maj 2011, 18:44:02 PM
Och tack vare itid så slipper vi som kör på Busslink, eller snarare sagt Keolis använda specen(pärmen) som ofta har blad som vill lossna när man ska bläddra till nästa tur pga dålig klämma. Men på Veolia så kör vi fortfarande med pärm?? Frågan är varför detta???.......

Ärligt talat så saknar jag omloppspärmen... där kunde man ju bläddra och planera, såg man att den som avlöser mig ska ditten och datten så kunde man förbereda ombord för honnom t.ex lite grövre städdning än vanligt, fylla på div tidtabeller m.m...