Huvudmeny

Busslink 2509

Startat av Zella, 26 juli 2010, 12:53:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zella




Kanon skön att köra, lagom lång, var inte så jätte slö som dessa ska vara gämfört med boggiserien.

Dessa får bara köras i Mölndals kommun... alltså inte in till Heden eller Centralen vad jag fåttt höra.

Jag tycker det skulle vara tvärt om boggi ute på landsbyggden och kortvagnar inne i city... 

Bussmicke

Jag har fotat 25xx-vagnar vid Marklandsgatan o Frölnda torg.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Zella

Citat från: Bussmicke skrivet 26 juli 2010, 16:17:43 PM
Jag har fotat 25xx-vagnar vid Marklandsgatan o Frölnda torg.

Jepp... är inne på din sida varje dag för att se ifall dom har tillkommit i galleriet.


Bussmicke

Hinner inte just nu, kommer senare i höst
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Zella

Citat från: Bussmicke skrivet 26 juli 2010, 19:55:07 PM
Hinner inte just nu, kommer senare i höst

Det är lugnt... då har jag något att se fram emot  :)

Sven W

Hej

Nyss hemkommen från en Göteborgstripp kan jag konstatera att jag inte lyckats se en enda 25xx-vagn. Jag har varit vid Mölndals C/stn, Frölunda torg, Heden och runt NE-terminalen igår och idag och dessutom ett par dagar förra veckan. Jag har lagt ner flera timmar på att strosa runt på dessa platser men ingen enda vagn i den här serien har uppenbarat sig. Har jag varit på fel platser eller är inte så många vagnar i trafik än? Av övriga nya serier fanns det gott om vagnar.

Hälsningar
Sven

Zella

Citat från: Sven W skrivet 27 juli 2010, 22:06:06 PM
Hej

Nyss hemkommen från en Göteborgstripp kan jag konstatera att jag inte lyckats se en enda 25xx-vagn. Jag har varit vid Mölndals C/stn, Frölunda torg, Heden och runt NE-terminalen igår och idag och dessutom ett par dagar förra veckan. Jag har lagt ner flera timmar på att strosa runt på dessa platser men ingen enda vagn i den här serien har uppenbarat sig. Har jag varit på fel platser eller är inte så många vagnar i trafik än? Av övriga nya serier fanns det gott om vagnar.

Hälsningar
Sven

Nä det är inte så många som är ute och rullar... 1 buss i 25xx serien bruka gå på linje 752 Gunnebosvängen... är det förarutbildning så kan det vara två ute.

När vintertabellen starta så blir det bättre chanser att skåda dessa

Bussmicke

Jag hade ren röta när jag var i götet tack vare att man hade missat det där med skatten...
Då var de flesta ute.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Zella

Det rullar en eller flera volvo på 7xx linjer... vet inte om det rullar Scania på 5xx linjer... förmodlingen bara tillfälligt

Blir så ibland  :)