Syskon på Redbergsplatsen

Startat av Zella, 09 mars 2010, 17:41:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zella


Min mobilkamerar börja bli dålig som ni säkert kan se... dags för att anv min dyraste för att få bra bilder.

F.ö så är dessa bussar underbara att köra i innestan i Gbg... backarna i östra & västra delen av linjen är inget gämfört med vad gasbussarna (MAN) får arbeta för.



Lite andra vinklar måste man ju prova på... Jag gillar nog fullmatrisskyltning mer än diodskyltning... trädet gör sig snyggt bland linjenumret.



Ännu en vinkelbild... av dessa tre bilder så är denna min favorit.

Vad som händer i sommar kan du läsa här...

http://busslinjeblogg.blogspot.com/2010/03/jag-ska-bli-en-skoldpadda.html




olasand

Jag gillar också sista bilden bäst...
...och tror du gör helt rätt som stannar här på framsidan ett tag till!

Johan B

Det håller jag med om. Nu när våren och sommaren står för dörren är det på västkusten man ska vara 8)! Kul också att du hamnade i Mölndal, du som diggar Scania. Bra blandning på trafiktyp har de ju också, både på småvägar ute bland åkrar och inne i skogen samt trafik till Göteborgs innerstad.


Rikard

Kolla i Rävekärr. Finns rätt många lägenheter där och är flera av nuvarande förare som bor och är gångväg till jobbet. Dock e det kanske lite för nära tåget men e smaksak. Annars har du Kållered Balltorp, Mölnlycke och Lindome som alla ligger i områden du kommer köra igenom.Finast är det nog nere i Lindome trakten. Eklanda byggs fullt med nya kåkar nu om det är hus du e efter ligger på gränsen mellan Göteborg och Mölndal. Kikås, Pixbo och Stensjön är oxå fint men troligen mycket dyrare. då flera av kåkarna har bra utsikt.
Rikard.

Zella

Citat från: Rikard skrivet 13 mars 2010, 12:59:39 PM
Kolla i Rävekärr. Finns rätt många lägenheter där och är flera av nuvarande förare som bor och är gångväg till jobbet. Dock e det kanske lite för nära tåget men e smaksak. Annars har du Kållered Balltorp, Mölnlycke och Lindome som alla ligger i områden du kommer köra igenom.Finast är det nog nere i Lindome trakten. Eklanda byggs fullt med nya kåkar nu om det är hus du e efter ligger på gränsen mellan Göteborg och Mölndal. Kikås, Pixbo och Stensjön är oxå fint men troligen mycket dyrare. då flera av kåkarna har bra utsikt.
Rikard.

Jo jag söker hos Förbo och Boplats Gbg... från Mölnlycke till Mölndal med kollektivtrafik så måste man åka via Korsvägen... lite väl krångligt, söker i övriga delar då cykeln kommer upp från småland. Och jag hoppas på att man har avlösningarna i Mölndal C och att man inte åker i tjänst till heden eller nåt... men vi får se.

Anton i Axvall

Du behöver inte alls åka via Korsvägen, utan kan åka med t ex 751 och 606.

Zella

Citat från: Anton i Axvall skrivet 13 mars 2010, 15:06:45 PM
Du behöver inte alls åka via Korsvägen, utan kan åka med t ex 751 och 606.

Jasså... då jag sökte på VT's reseplanerare om jag t.ex börja på garaget vid 05 eller vill hem efter att ha slutat vid 22 eller 02... då var det Grön som var med i leken