Huvudmeny

GS 133 på linje 60

Startat av Zella, 03 februari 2010, 01:11:17 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zella



Ingen itid (busspc/komfram) eller tetra... men det var fullt snack på mobitexen då jag hade den ett halv varv.
tog bilden efter att jag blev avlöst.

Det var en del kraftiga förseningar i kollektivtrafiken i eftermidags då snöoväder, och bilköer var den främsta orsaken. Bara från Radiomotet till Pilegården tog det ca 10 min... men när man väl kom in i nya bussfilen så gled man förbi alla bilister.

Men vid Askims kyrka där två filer + bussfilen blir en fil var det svårt att ta sig fram... där efter rullade det i ca 40 km/h.


För mer bilder och text...

http://busslinjeblogg.blogspot.com/


Fredde

Hur långt utanför Göteborg går denna linje? Med tanke på destinationstexten...

/Fredde (som har noll koll på den delen av riket) 8)


Zella

Denna linje (60) lämna inte ens innestan.

Det fattades lite prylar i bussen så som "itid" (linje & destinations val), "tetra" (stadstrafikens komradio).

Bussen har tidigare rullat i Mölndal.


Fredde

Aha det förklarar saken. Tack för klargörandet..

S Svensson

Bussen 133 har en mellantid funnits i Älvängen.

Vad gäller 2 feb så var det mycket dåligt väglag på eftermiddagen. En som körde till och från Göteborg var glad över att bussen i fråga hade vinterdäck.

Bussfanatikern

Är det någon som vet om bussarna 131-134 kommer att få buss-pc och det nya teckensnittet med feta siffror som övriga bussar i stadstrafiken har?

Erling.L

Citat från: Bussfanatikern skrivet 05 februari 2010, 00:39:14 AM
Är det någon som vet om bussarna 131-134 kommer att få buss-pc och det nya teckensnittet med feta siffror som övriga bussar i stadstrafiken har?

Troligen inte, misstänker dom försvinner till sommaren då vi inte har nån trafik för deras dörrställning kvar efter 19/6.
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Mattias Andersson


Såg f.ö att linje 63 fått ytterligare en förlängning på sträckningen..

"Skara via köpstaden" ???

Lite väl långt för en stadslinje kan man väl tycka..