Vagnpark i Söderort

Startat av Zella, 28 januari 2010, 23:29:55 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zella

Vad för bussar ingår i Vagnparken i trafikområde Söderort... Är det blandat med Scania & Volvo, Ledbussar och kortvagnar.

Har för mig att det fanns en lista på nätet förr..  ::), hitta den inte, kanske nerlagd.

//Tomas

Magnus_J

oj, nä inga volvo, mest (bara) scania från H17 till nya omni..
både led och kort.
kvarne eller Jim har väl mer fakta på typer/modellerna.

Fredrik Gelin

Kvarne hade en lista på nätet tidigare, det kanske är den du tänker på.
Numera är Söderort ett nästan renodlat Scaniaområde, enstaka undantag förekommer på vissa linjer som delas med Södertörn.
Någon lista kan jag inte prestera rakt av, men det finns det säkert andra som kan ordna...
//Fredrik

Zella

Det var glädjande att höra... om allt går vägen så kommer min kariär innom SL-trafiken att börja i Söderort ev Innestan nu i sommar.

Har ett rum i Högdalen som väntar på mig... och jag väntar på kallelse från Busslink ang intervju.

Jag sökte... och blev uppringd. Har även varit i lite sugen på N/V... men nu ringde BL innan jag han skicka iväg pappren till N/V.

Får man i SL-land jobba både hos BL & Nobina... I gbg är det tillåtet... ? (Var tillåtet).

Kvarne

Scania endast.
Ett antal Scania CN113CLB från 1995
CN113CLL MaxCi från 1995 å uppåt
Fåtal CN113ALB från 1996
Och en hel hög med Omnilink kort & ledvagnar.
Samt Omnicity led å en omnicity-kortvagn....
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Zella

Citat från: Kvarne skrivet 29 januari 2010, 19:01:58 PM
Scania endast.
Ett antal Scania CN113CLB från 1995
CN113CLL MaxCi från 1995 å uppåt
Fåtal CN113ALB från 1996
Och en hel hög med Omnilink kort & ledvagnar.
Samt Omnicity led å en omnicity-kortvagn....

Tack... detta kan bli min bästa sommar i jobbet om man får köra dom hederliga scaniorna.

Ted Selander

Citat från: Tomas Fransson skrivet 29 januari 2010, 21:11:17 PM
Tack... detta kan bli min bästa sommar i jobbet om man får köra dom hederliga scaniorna.

Det hoppas jag du får, till hösten (23/8) lär endast en handfull normalgolvade bussar återstå.

/Ted

Karsten

Citat från: Magnus_J skrivet 29 januari 2010, 14:38:41 PM
oj, nä inga volvo, mest (bara) scania från H17 till nya omni..
både led och kort.
kvarne eller Jim har väl mer fakta på typer/modellerna.

H17 var ett tag sedan de gick i trafik. H16 rullar däremot.

Optimal

Citat från: Kvarne skrivet 29 januari 2010, 19:01:58 PM
Scania endast.
Ett antal Scania CN113CLB från 1995
CN113CLL MaxCi från 1995 å uppåt
Fåtal CN113ALB från 1996
Och en hel hög med Omnilink kort & ledvagnar.
Samt Omnicity led å en omnicity-kortvagn....

Skummade igenom en lapp  härom natten och kunde läsa mig till att det endast var 2 eller 3 st CN113CLB kvar. Kan det vara så få? Tycker mig se dom lite här å var.
Ett gäng av deras maxci har ju hamnat på Busslink Skolan, då dom gjort sig av med ett gäng H16 (68xx)

Karsten

Citat från: Jim skrivet 29 januari 2010, 22:34:48 PM
Skummade igenom en lapp  härom natten och kunde läsa mig till att det endast var 2 eller 3 st CN113CLB kvar. Kan det vara så få? Tycker mig se dom lite här å var.
Ett gäng av deras maxci har ju hamnat på Busslink Skolan, då dom gjort sig av med ett gäng H16 (68xx)

Nämen vad är det här? Nu snurrar du också till litterabeteckningarna. 68-vagnarna är H17, alltså med dörrställning 2-2-1. :P

Optimal

Citat från: Karsten skrivet 29 januari 2010, 23:00:14 PM
Nämen vad är det här? Nu snurrar du också till litterabeteckningarna. 68-vagnarna är H17, alltså med dörrställning 2-2-1. :P

Meh, sånt hör borde jag kunna  ;), Klart jag menar H17.

buskörare

Citat från: Tomas Fransson skrivet 29 januari 2010, 17:47:36 PM
Det var glädjande att höra... om allt går vägen så kommer min kariär innom SL-trafiken att börja i Söderort ev Innestan nu i sommar.

Har ett rum i Högdalen som väntar på mig... och jag väntar på kallelse från Busslink ang intervju.

Jag sökte... och blev uppringd. Har även varit i lite sugen på N/V... men nu ringde BL innan jag han skicka iväg pappren till N/V.

Får man i SL-land jobba både hos BL & Nobina... I gbg är det tillåtet... ? (Var tillåtet).


Tror du får göra det om du är timanställd. Annars måste du ha tillstånd från båda parter. Vilket existerar. Men du bör nog prata med dom om det för säkerhets skull.