Huvudmeny

GS 739

Startat av Zella, 26 juli 2009, 08:20:53 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zella



Lite andra bilder och dagsbeskrivningar hittar ni på bloggen http://busslinjeblogg.blogspot.com/

Vill ni vara säkra på att inte missa något så besök gärna bloggen lite då och då...  :)

olasand

Snyggt tillfixad bild!

Skall köra 63:an nästan 7 varv (uppdelat i två pass) på onsdag och då hoppas jag verkligen att min favoritbuss, 5:an, är tillbaka från Majorna! Annars blir det en tråkig dag  :'(

Erling.L

Citat från: olasand skrivet 26 juli 2009, 19:48:08 PM
Snyggt tillfixad bild!

Skall köra 63:an nästan 7 varv (uppdelat i två pass) på onsdag och då hoppas jag verkligen att min favoritbuss, 5:an, är tillbaka från Majorna! Annars blir det en tråkig dag  :'(

Vågar inte lova den e tillbaka tyvärr men skall iaf försöka se till du får en bra 700 annars
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Nupski

Citat från: BEL skrivet 26 juli 2009, 22:04:05 PM
Vågar inte lova den e tillbaka tyvärr men skall iaf försöka se till du får en bra 700 annars

Nej, ge honom 212, 15m Carrus boogie behövs på den linjen ;D  ;D  ;D  ;D

olasand

Citat från: BEL skrivet 26 juli 2009, 22:04:05 PM
Vågar inte lova den e tillbaka tyvärr men skall iaf försöka se till du får en bra 700 annars

Citat från: Tomas skrivet 27 juli 2009, 02:40:57 AM
Nej, ge honom 212, 15m Carrus boogie behövs på den linjen ;D  ;D  ;D  ;D

212 vore väl att ta i ändå, även om jag gärna kör den på 59/80. Det var ett tag sedan nu...

En fin 700 blir bra, jag får väl skruva loss plexiglaset från förardörren så att det blir samma familjära stäning som med 5:an...

Zella

Citat från: olasand skrivet 27 juli 2009, 19:42:31 PM
jag får väl skruva loss plexiglaset från förardörren så att det blir samma familjära stäning som med 5:an...

Så du är inte heller så förtjust i plexiglaset...  ::)

olasand

Nix! Plexiglas kan vara bra ibland, men oftast inte vad jag har märkt!

Calle

Citat från: BEL skrivet 26 juli 2009, 22:04:05 PM
Vågar inte lova den e tillbaka tyvärr men skall iaf försöka se till du får en bra 700 annars

Att hitta en bra 700 e inte lätt. Dom som går bra är lätträknade... tyvärr... tror aldrig att GS kommer att göra några nyinköp av CNG-bussar i frantiden.

Erling.L

Citat från: Calle skrivet 29 juli 2009, 03:00:16 AM
Att hitta en bra 700 e inte lätt. Dom som går bra är lätträknade... tyvärr... tror aldrig att GS kommer att göra några nyinköp av CNG-bussar i frantiden.

beror ju vilken måttstock man använder men 700 hat bötjat gå bättre o bättre elleat iaf färre klagomål på att dom hackar sig fram
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Nupski

Det är ingen ide att klaga på att de rycker, svårt att maxlasta dem under provkörning och det är stor skillnad på hur de beter sig tomma mot lastade. Hade 723 i veckan och den fick riktigt tuppjuck uppför mot Hogenskilldsgatan från nya Lundenskolan den slutade inte jucka trots att jag släppte gasen, undrar om de inte gömt Gert Fylking i motorrummet  ::). Så att få dessa motrer att gå så mjukt och fint som dieslar som MAN lovat verkar inte vara enkelt, utvecklingstiden för dieslar är ju 100år och gasmotorer för tunga fordon 25år kanske.

Calle

Citat från: Tomas skrivet 29 juli 2009, 14:04:01 PM
Det är ingen ide att klaga på att de rycker, svårt att maxlasta dem under provkörning och det är stor skillnad på hur de beter sig tomma mot lastade. Hade 723 i veckan och den fick riktigt tuppjuck uppför mot Hogenskilldsgatan från nya Lundenskolan den slutade inte jucka trots att jag släppte gasen, undrar om de inte gömt Gert Fylking i motorrummet  ::). Så att få dessa motrer att gå så mjukt och fint som dieslar som MAN lovat verkar inte vara enkelt, utvecklingstiden för dieslar är ju 100år och gasmotorer för tunga fordon 25år kanske.

Dom går bra efter service, sen drabbas de tyvärr av samma "Volvofenomen" som är känt sen innan; d.v.s. orkeslös ryckig/hoppig gång och "pluddrande" motor...