Vart tog föraren vägen

Startat av Zella, 22 april 2009, 22:05:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zella

Jag kommer upp till August Kobbsgatan (Hpl Masthugget) som andra buss... ser att jag ska köra om ca 5½ min... när jag har 3 min kvar så kommer en 3:e buss samtidigt fundera jag om inte buss 1 ska köra strax... jag ser in genom bakrutan att bussen är tom och att det inte sitter någon på förarplatsen... föraren i buss 3 springer in i rastlokalen för att hämta papper... jag hoppa ut och fråga om det satt någon på wc och det var tomt där inne och jag peka på buss 1  ???... jag börja köra och kontaktar trafikledningen...



Vill ni höra fortsättningen på mysteriet "60 bussen utan förare"...  8)

Anton i Axvall


Matte

Hmm... Jag trodde hela historien fanns med i denna tråd...

Väntar med spänning   :P

Zella

Det var inget ufo som plockade med sig föraren upp till Mars utan en sevicebil som tog föraren till depån och som i de flesta fall så vänta bussen på bärgare  ;)


Nupski

Då fick ni öva backning ;D att inte killen dragit på fyrvägsblink och lagt en triangel på bakre kofångare är inte snällt mot sina kollegor.

Zella

Citat från: Tomas skrivet 23 april 2009, 00:42:29 AM
Då fick ni öva backning ;D att inte killen dragit på fyrvägsblink och lagt en triangel på bakre kofångare är inte snällt mot sina kollegor.

Precis... efter mitt samtal med TLI så gick det ut ett almänt utrop.

Erling.L

Buss 725 hade dött o inte tillstymmelse till o vilja start avrvid teknikern tog me han 3 tim senare startar bärgaren bussen på första försöket, så var väl nån dator som ballade ur as usual
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Nupski

Citat från: BEL skrivet 23 april 2009, 10:11:06 AM
Buss 725 hade dött o inte tillstymmelse till o vilja start avrvid teknikern tog me han 3 tim senare startar bärgaren bussen på första försöket, så var väl nån dator som ballade ur as usual

Om inte en MAN buss startar, fimpa huvudströmmen, öppna elskåpet, ryck loss MUX enheten (fordons datorn), vrid på huvudströmmen (den kommer tycka system failure i panelen), fimpa huvudströmmen, sätt tillbaka MUX enheten sen starta huvudströmmen, nolla felloggen och tryck på start  ;D. Nio fall av tio hoppar bussen igång.

Wetjo

Min standardfråga i dessa diskussioner.

Vart tog de gamla analoga bussarna vägen?  :-\

yngrot

Citat från: Wetjo skrivet 23 april 2009, 13:51:07 PM
Min standardfråga i dessa diskussioner.

Vart tog de gamla analoga bussarna vägen?  :-\



Österut försvann de...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Zella

I öst rullar dom bästa bussarna... inga datafel eller konstiga symboler eller ljud i dom.