En snabbis med 62:an

Startat av Zella, 26 februari 2009, 21:06:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.



Zella

Citat från: Carl W skrivet 26 februari 2009, 21:29:33 PM
Rödljuskörning efter 35 sekunder. Inte bra.

Allmänna körfältet hade rött... jag följde bara kollektivtrafiksignalen  8)... om du titta noga.

Anton i Axvall

Skitkul att se på :), speciellt när 62 runt Strömmensberg är en av de få sträckor jag inte har åkt i den stan.

Mer sånt!  :P

yngrot

Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Carl W

Citat från: Tomas Fransson skrivet 26 februari 2009, 22:01:35 PM
Allmänna körfältet hade rött... jag följde bara kollektivtrafiksignalen  8)... om du titta noga.

Kollade igen. Även kollektivtrafiksignalen slår om till rött (S).

virtual1

Citat från: Carl W skrivet 26 februari 2009, 22:55:32 PM
Kollade igen. Även kollektivtrafiksignalen slår om till rött (S).

Ser onekligen ut så, aj aj...

Patrik Henriksson

Citat från: Carl W skrivet 26 februari 2009, 22:55:32 PM
Kollade igen. Även kollektivtrafiksignalen slår om till rött (S).

Samtidigt som den nedre kollektivsignalen går till stopp tänds pilotlampan på den övre kollektivsignalen som visar lodstreck eller pil vid passage.

RoTe

Seriöst, hur många farthinder är det på den linjen, 50? Jag orkade i alla fall inte räkna...

Nupski

Citat från: RoTe skrivet 26 februari 2009, 23:43:53 PM
Seriöst, hur många farthinder är det på den linjen, 50? Jag orkade i alla fall inte räkna...

Det är tillräckligt många så du blir bra mör  ;D

Nej det är ingen rödljus körning finns två kollektivtrafiksignaler för buss där en för svängade in på uppställning och en för färd rakt fram alternativt svänga in på uppställning.

Grymt fräck film föt övrigt.

Carl W

Citat från: Patrik Henriksson skrivet 26 februari 2009, 23:29:57 PM
Samtidigt som den nedre kollektivsignalen går till stopp tänds pilotlampan på den övre kollektivsignalen som visar lodstreck eller pil vid passage.

Är det så att den nedre gäller endast vänstesvängande trafik? Om så är fallet så tar jag givetvis tillbaka allt jag påstått om rödljuskörning.

Zella

#11
Japp... den översta kollektivtrafiksignalen är till för 17 & 62 upp mot Härlanda/Strömmensberg... den tänds aoutomatiskt när man lämna hpl... och man får svänga vänster på den. Den vänstra kollektivtrafiksignalen undertill är till för spårvagnar.

Däremot så körde ju spårvagnen inte på ren pil  :)

På filmen trafikeras det 25 bulor... 50 blir det på ett helvarv Redbergsplatsen - Strömmensberg - Redbergsplatsen - Skår - Kallebäck - Skår - Redbergsplatsen - Strömmenberg - Redbergsplatsen.

Jonas Gustafsson

#12
Kul idé med uppspeedad förarplatsfilm. Får du lust att göra en liknande film när du kör 59:an skulle det vara ännu roligare (för mig som bor längs linjen vill säga)!

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Jonas Gustafsson

Det roligaste i filmen är den äldre mannen med racerrullator och den stavgående damen med Charlotte Kalla-fart x 3... ;D

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Wetjo

Frågan är om ett halvvarv endast tar 6:51??? :o
Vad säger länsman om det? ;D