Mustang på Västerbron för 50 år sedan

Startat av Gunnar D, 02 augusti 2017, 17:29:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gunnar D



Tidigt på morgonen 2 aug 1967 ses A25 402 på Västerbron.

Mvh Gunnar

WalleW

Härligt trafikintensiv bild där A25:an eskorteras av två andra produkter i näringskedjan, båda med Södertälje-urspung... :)

/   M v h   Walle

Hasse L

Tydligt avtecknar sig stolparnas extra långa utliggare (heter de inte så - jag får aut. stavninganmärkning). Längst ut hängde tidigare trådbussarnas ledningar, senast använda av linje 30 till Reimersholme, som aldrig kom att köras i spårfilen med trådbussar utan fick tampas med övrig trafik i innerfilen till dess att H15 tog över.

/Hasse (som fick avsluta bekantskapen med A25 402 redan den 29 juni, just på fyran).

Nisse Bökelund

Citat från: Hobgoblin skrivet 03 augusti 2017, 21:42:57 PM
Tydligt avtecknar sig stolparnas extra långa utliggare (heter de inte så - jag får aut. stavninganmärkning). Längst ut hängde tidigare trådbussarnas ledningar, senast använda av linje 30 till Reimersholme, som aldrig kom att köras i spårfilen med trådbussar utan fick tampas med övrig trafik i innerfilen till dess att H15 tog över.

/Hasse (som fick avsluta bekantskapen med A25 402 redan den 29 juni, just på fyran).

Hej.

Det där med stavningen verkar vara som att spela på lotteri. Jag får alltid mitt namn markerat som felstavat.
( kanske det ör för bökigt att stava rätt ;D.) Men utliggare heter det i alla fall.

Hälsningar Nisse.

Gunnar D

På denna bild tycks vagn 402 förlorat de knaster som den och vagn 411 hade kvar våren 1966. De användes för skyltning när de som reservvagnar trafikerade turistlinje 700.

/Gunnar

Nisse Bökelund