Öde och övergivet

Startat av Hans Fredriksson, 02 juli 2008, 20:29:04 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hans Fredriksson

Det har blivit modernt att fotografera gammalt och övergivet.
Ströbilder från förra sommaren. Möjligt att jag har visat bilderna men det gäller i alla fall inte de två sista för de är fotade i lördags.


























Walter

Var är vi?

Underbara bilder!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

truckdriver

Citat från: Walter skrivet 02 juli 2008, 20:49:34 PM
Var är vi?

Underbara bilder!


Klippans läderfabrik (bild 1-6)
Hasslarps sockerbruk (7-11)
?????????? Ja var är detta? (12-13)

Vet dock inte om det är direkt modernt att springa i ödehus, det har gjorts i urminnes tider. Dock har det fått ett namn UE Urban Exploration. Och Jan Jörnmark är inte den som gjort det modernt, bara mer synligt.
Populärt på andra forum.

Patrik

Men det är otroligt spännande, får man veta historia är det ännu mer spännande men det kan man inte alltid kräva!

Möllers

jag hade vara lite skaj där om jag hade varit där.
Spökar det inte där  ???

Patrik

Jo, det är spöken och monster som springer runt där men kommer man dit vid kl 15 så kan man ta del av deras fikapaus och diskutera vart världen är på väg...

Hans Fredriksson

Citat från: truckdriver skrivet 02 juli 2008, 20:56:19 PM

Klippans läderfabrik (bild 1-6)
Hasslarps sockerbruk (7-11)
?????????? Ja var är detta? (12-13)

Vet dock inte om det är direkt modernt att springa i ödehus, det har gjorts i urminnes tider. Dock har det fått ett namn UE Urban Exploration. Och Jan Jörnmark är inte den som gjort det modernt, bara mer synligt.
Populärt på andra forum.

Håller med och tillägger att 12-13 är ammunitionsfabriken eller rättare skrivet det som var ammunitionsfabrik under kriget. Beläget vid linje 2 ändhållplats Dalvik, Hisingsängen i Jönköping.

Det finns mer "dumheter" för den intresserade att titta på här:
http://hem.bredband.net/b572399/

truckdriver

Citat från: Mattias Möller. skrivet 02 juli 2008, 21:02:32 PM
jag hade vara lite skaj där om jag hade varit där.
Spökar det inte där  ???


Haha, spökar, nä du. Är du rädd för hus eller?
Den ända som skulle spöka är polisen som tar en, det är ju faktiskt olagligt intrång att besöka sådana här ställen.
Men det är sånt man får ta. Glöm inte att muta uteliggarena om man träffar på nån.

Trodde i ärlighetens namn att sånt här inte var rumsrent på denna sidan, Men bara kul med komplement till FB ju. :)

Citat från: Hans Fredriksson skrivet 02 juli 2008, 21:10:29 PM
Håller med och tillägger att 12-13 är ammunitionsfabriken eller rättare skrivet det som var ammunitionsfabrik under kriget. Beläget vid linje 2 ändhållplats Dalvik, Hisingsängen i Jönköping.

Det finns mer "dumheter" för den intresserade att titta på här:
http://hem.bredband.net/b572399/


Jaså, Baslandia?!

Möllers

är inte rätt får hus nä brykade nu kolla på hemsöka hus på TV4 Plus där spökar det allafall  :P
Om du hade varit där på natten så hade det var säkert spökat där  :P

Hans Fredriksson

Citat från: truckdriver skrivet 02 juli 2008, 21:11:00 PM

Haha, spökar, nä du. Är du rädd för hus eller?
Den ända som skulle spöka är polisen som tar en, det är ju faktiskt olagligt intrång att besöka sådana här ställen.
Men det är sånt man får ta. Glöm inte att muta uteliggarena om man träffar på nån.

Trodde i ärlighetens namn att sånt här inte var rumsrent på denna sidan, Men bara kul med komplement till FB ju. :)


Jaså, Baslandia?!

Helt riskfritt är det inte. Det är lätt att råka ut för olyckor som tex fall. Vi träffade ett likasinnande gäng som hade fått fly med bilen ut från sockerbruket rakt igenom stänglset.De hade blivit hotade som de uppfattade med elhandvapen av en dåre.

Baslandia. Det ska nog vara Basslandia efter en lokal snubbe på Dalvik. Det är ett lokalt namn som inte är officiellt. Området heter Tolarp och Tolarpsberget.

Vad som är fint och rumsrent har jag ingen uppfattning om. På Buss Snack är väl bäst att tillägga.

JB

Citat från: Mattias Möller. skrivet 02 juli 2008, 21:16:02 PM
är inte rätt får hus nä brykade nu kolla på hemsöka hus på TV4 Plus där spökar det allafall  :P
Om du hade varit där på natten så hade det var säkert spökat där  :P

Spöken finns inte!

bastuper

Strax efter att min mormor dog tyckte jag att jag såg henne utanför mitt fönster, det var dessutom mörkt ute och jag huserade på andra våningen.

Så dom där spökena, dom är säkert våra förfäder som vandrar omkring, även det hus vi hade i släkten där det numer bara är skog och lite småbyggnader, där spökade det visst också och det var väl morfar som vandrade omkring sades det.

JB

Citat från: bastuper skrivet 03 juli 2008, 10:11:57 AM
Strax efter att min mormor dog tyckte jag att jag såg henne utanför mitt fönster, det var dessutom mörkt ute och jag huserade på andra våningen.

Så dom där spökena, dom är säkert våra förfäder som vandrar omkring, även det hus vi hade i släkten där det numer bara är skog och lite småbyggnader, där spökade det visst också och det var väl morfar som vandrade omkring sades det.

Mänskliga fantasin kan få en att se både det ena och det andra i oregelbundna och otydliga mönster. Det kan har varit vad som helst du såg. Kanske en kattuggla eller bara dimma? Som sagt, spöken finns inte.

http://rationalwiki.com/wiki/Ghost