Oklart vem som är arbetsgivare??

Startat av Lars Ödlund, 27 januari 2009, 00:03:26 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lars Ödlund

Kan man tycka när man läser denna artikel
http://www.sr.se/cgi-bin/vasterbotten/nyheter/artikel.asp?Artikel=2591078

Förarna ska givetvis inte "förhandla" med länstrafiken, alla kontakter ska självklart gå genom arbetsgivaren, hur kommer det annars att se ut när 100 förare springer där med 50 olika åsikter....

Jag minns med fasa hur det var i Jämtland....

Ersa

Det finns även en stark folklig opinion bland vanliga resenärer. Många förstår inte varför Länstrafiken fortfarande "gömmer sig" i Lycksele, när över hälften av deras verksamhet numera utgörs av Umeå tätortstrafik. Folk förstår heller inte varför trasiga länstrafiksägda biljettmaskiner leder till möten i Lycksele mellan CPT och huvudmannen, medan biljettmaskinena ju finns i Umeå. De får heller inga svar när de ställer frågor till kundtjänsten, så irritationen bland "vanligt folk" är tyvärr rätt stor idag.


En insändare i vanlig stil 2009:
http://www.folkbladet.nu/?p=132304

Citat från: insändaren ovanVad är Ultras uppgift i sammanhanget? Ingen verkar veta. Det påstås att resandet har ökat, men har intäkterna ökat? ... Vad är Länstrafikens uppgift? Ingen verkar veta. Men att de gömmer sig i Lycksele så långt ifrån händelsernas centrum som möjligt syns tydligt.

Ersa

Citat från: Lars länkI dag har Länstrafiken en person placerad i Umeå tre dagar i veckan och den personen arbetar med planeringsfrågor.

Intressant att Länstrafiken blev "tagna på sängen" av att det kördes med vikariebussar långt in i januari, detta trots att man säger sig ha en person placerade i Umeå 3 dagar i veckan.