Ny linjesträckning!

Startat av Jonas Strömblad, 11 januari 2009, 16:36:59 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Strömblad

Hoppas Jimmy B har uppmärksammat dagens tilldragelse i Silverdal  :)
Linjerna 607 och 697 har fått en ny linjesträckning, och en ny hållplats på den nya sträckningen som heter Silverdalsskolan. Jag tog en barnvagnspromenad, och råkade av en händelse ha kameran med och ta några bilder  ::)


Silverdals Torg (som mer är en parkeringsplats  :( ). Föraren av Sköldpaddans H20A 5625 stannar till och funderar på hur det nu var den nya linjesträckningen går...


Det blev helt rätt!  :) Förresten verkar det blivit något knas i Buss PC'n i natt, förmodligen när de laddade hem den nya hållplatsen Silverdalsskolan. Den yttre skyltningen försvann, men utropen och den inre hållplatssyltningen fungerar.


Mötande buss har svängt ut från "torget" och är på väg mot den nya hållplatsen Silverdalsskolan.


Så här står det på den nya hållplatsen  :)


Och så en blå! Ännu en totalt misslyckad vagnsutsättning  >:( De här vagnarna som byggdes för Vaxholmstrafiken (med dörrställning 1+0+1) är helt kass på 178'an. På den linjen behövs tre dörrar och helst stor barnvagnsplats.


En lämpligare blå buss på 178'an :)
Det är för övrigt i den här korsningen man kommer ut/svänger in för den nya sträckningen på 607/697.

/J

Karsten

Det där med skyltningen verkar vara någon bugg i BussPC. Någon vecka i december gick alla 422,425,428 och 509 utan destinationsskyltning.

Yujin Zhang

Hm...det här har man missat totallt! Juste, tack vare SLs underbara informativ hemsida. ::)

Jimmy

Nämnde Jimmy B reagerar oftast bara på körvägsändringar på SL busslinjer i spannet 1 - 199.

Men efter att ha sett hr Strömblads bild på linje 178 blev jag dock lite brydd om kanske även den linjen var ändrad, men en tydlig bildtext till sista bilden förkunnar att det bara är 607 och 697 som är ändrade.

Inser att jag kan fortsätta att ta det lugnt  8) och inte behöver åka till Silverdal i morgon bitti för att kontrollera ändrade körvägar.

Jimmy

Jonas Strömblad

Citat från: Jimmy skrivet 11 januari 2009, 19:22:57 PM
Nämnde Jimmy B reagerar oftast bara på körvägsändringar på SL busslinjer i spannet 1 - 199.

Aha!!! Värsta nummer-rasisten alltså  ;D
/J