Bussförare föredömmen!

Startat av Jonas Strömblad, 08 januari 2009, 20:47:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Strömblad

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2293401.svd
Åtminstone i denna undersökning angående acceptans av fortkörning.
/J

Ulf Rådeström

Var på tiden att det skrevs något "positivt" om bussförarna som annars numera brukar släpas i skiten ganska mycket.

michael k

ja detta hemska brott att köra tio km för fort på en motorväg
dvs samma fart som i restan av europa


JDS

Citat från: michael k skrivet 10 januari 2009, 23:59:48 PM
ja detta hemska brott att köra tio km för fort på en motorväg
dvs samma fart som i restan av europa

Det stod inget i artikeln om att köra tio km/h för fort på motorväg.

michael k

nej men det stog att det fanns en stor acceptans bland förarna för att köra lite fortare på landsväg

yngrot

Budbilsförare tyvker det är ok att köra för fort ja det ska gudarna veta att jag ser varje dag de bara kör förbi min buss även om det inte är säkert ingen sikt till exempel..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Jonas Strömblad

Citat från: JDS skrivet 11 januari 2009, 00:12:23 AM
Det stod inget i artikeln om att köra tio km/h för fort på motorväg.

Det går ju knappt, åtminstone inte på vägar med 90km/h eller högre hastighet. Våra bussar slår av vid 92 km/h (och det får väl anses vara inom felmarginalen).
/J

Optimal

Citat från: yngrot skrivet 11 januari 2009, 13:46:41 PM
Budbilsförare tyvker det är ok att köra för fort ja det ska gudarna veta att jag ser varje dag de bara kör förbi min buss även om det inte är säkert ingen sikt till exempel..

Jag kör om söderhallen nästan varje dag. Dom kör i 30 på 50väg och i 20 på 30väg, det är störande. jag blir iof ofta omkörd av swebus Tyresö

Peter Elmheden


Yujin Zhang

Citat från: Optimal skrivet 12 januari 2009, 15:32:59 PM
Jag kör om söderhallen nästan varje dag. Dom kör i 30 på 50väg och i 20 på 30väg, det är störande. jag blir iof ofta omkörd av swebus Tyresö

Jajaja, det här med Söderhallen. Vad ska man säga ;D


michael k

för att vara ett garage(hus) är väl 30km rätt snabbt ;D