Gålövägen - Capitol och CF, © AGR

Startat av Ted Selander, 25 april 2020, 13:16:40 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ted Selander


Vagnsnummer uppsatta, gamla regskyltar tyder på höst 1972. Foto AGR - min samling.

Man kan gissa att AGR själv framfört H30 5587, men vad "14" har för mening vet jag inte. Det tycks som det är A399 bakom, skulle i så fall vara H65B 7499.

För nu tämligen många år sedan fick jag och en kollega överta en försvarlig mängd diabilder från AGR. Dior som var dubbletter eller av annan orsak kunde avvaras, de är inte daterade eller på annat sätt dokumenterade. Jag har sedermera fått AGR:s tillstånd att publicera bilder ur samlingen.

zjbus

Tack för ditt trevliga foto. A 399 ser det ut som ja, fick senare reg.nr. CAA 469 (källa SBH) och övergick 1977-12-13 till Wasatrafik AB, fick där inv. nr. 402 enligt samma källa.

Kristofer

Att vagnen är skyltad 14 är historiskt korrekt, vilket här kan visas genom sommartidtabellerna 1958 (höger) och 1968 (vänster). Om linje 14 fortfarande existerade 1972 låter jag vara osagt.

( ) Turer inom parentes endast t. o. m. 1/11 1964 samt fr. o. m. den 1/5 1965.

Bussmicke

I stort sett lika gles trafik som idag..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Berlin

Med tanke på hur många som bor därute(använder bussen)är det säkerligen tillräckligt ;)
(Den går ju betydligt oftare på sommaren)/Ulf

Ted Selander

Tack Kristofer, som blottade en  kunskapslucka hos trådstartaren. AGR hade förstås koll.

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk


Hasse L

Linje 14 finns med i linjeförteckningen för TS Södertörnsbuss i 1972 års Stockholmskarta.  /H