Allmänna bussforum > Bussnack

Arriva 8305

(1/4) > >>

Fredrik Gelin:
En höstbild från Södra Roslagen, närmare bestämt Söderby strax norr om Lindholmen.
Jag hade kommit på att Roslagsbanan börjat gå igen och tänkte att det nog var kört att få en bild på Kårstabussen, men tur för mig så pågår banarbetet mellan Lindholmen och Kårsta ett tag till vilket innebar att jag fick en bild ändå.
Tidigare har busslinjen gått till Vallentuna station, men från och med 17/10 vänder bussen i Lindholmen istället.
Dock verkar det som att busspc:n inte uppdaterats med detta av skyltningen att döma.

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk

Ulf Berlin:
Ingen lätt tidtabell att komma ihåg...
https://mitt.sl.se/ficktid/vinter/H27KB.pdf
De flesta åker nog via Söderhall och byter där(till egen bil).../Ulf

Ersa:
Vad är problemet med tidtabellen? Den är väl anpassad för byten mellan tåg och buss i Lindholmen som det varit vid alla slags motsvarande avstängningar de senaste decennierna.
Det är även rätt vanligt att ta egen bil till Brottby och Lindholmen för boende runtom Frösunda och Ekskogen. Att ställa egen bil vid Roslagsstoppet är inte populärt pga alla inbrott och all vandalisering som sker där nattetid pga obevakat öde område utan bostäder omkring.

Att BussPC:n inte uppdateras är inget ovanligt. Vem som egentligen är ansvarig för att åtgärda sånt är dock svårt att veta, då huvudmannen och operatören i regel skyller på varandra numera.
Kanske blir bra med egna skyltsystem i framtidens avtal.

buskörare:
Och komma ihåg. Skulle tro att de flesta som bor där ute, vet hur man kollar avgångar på nätet. Det är ju knappast som närmare stan, att man bara går ut och hoppas att det kommer en buss. Sen handlar det om 2 månader.

B10M:
Frågan är väl om det hade varit bättre att i första hand anpassa tidtabellen för byten vid Söderhall istället för Lindholmen?

Det där med att "komma ihåg" tidtabellen förstår jag mig inte på. Det tar mindre än en halv minut att ta fram appen och kolla när bussen går.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion