Saltsjöbanan rustas upp.

Startat av Peter Rost, 07 april 2015, 02:07:20 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Rost

Min gissning är att C14-15 byggs om. Dessa är ju redan par-kopplade, samt "bara" mellan 26-30 år gamla.
Vore underligt annars -med tanke på att C6:orna är i 45 årsåldern. ::)


amazzon778

Jag är helt på din linje Peter. C14-C15 är de vagnar som både är yngre i ålder och är redan parkopplade plus att C15 inte behövs målas om heller. Spar då kostnader på om lackering också. Men kanske skulle vara snyggt med gröna saltis vagnar. 😆😆

Micke A

Nu finns det bara 9 st gröna vagnar kvar och det är 4 st C13h, och fem museivagnar.
Samtliga C15 vart blåa för ett antal år sedan, samt det är C6h som byggs om för Saltsjöbanan.

Kubert

Hoppas inte C20orna tar över spåren. Saltsjöbanan är ju bara såå klassisk. Jag har också hört att de kommer byta ut de gamla vagnarna på den röda linjen till 2017-2018. Det är bara att plocka fram kameran och börja fota innan det är för sent. De kanske inte skrotar vagnarna då, utan sparar de i reserv till Saltsjöbanan. Ska bli spännande att se!

Synd bara att vissa tågset är översmetade med reklam. De hade gärna fått ha kvar de där fina blå-vita färgerna enligt mig. Värst är ju klo**rarna som vandaliserar många vagnar så de måste målas om, orsakar förseningar, etc. C15 verkar då som ett vettigt alternativ.