Operation utrotning :( :( !!

Startat av at1981, 05 juni 2007, 13:07:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

at1981

Hejsan!


Här hittade jag en sida men tyvärr ägnar sig arbetarna åt en mycket sorglig grej, nämligen bidrar till utrotande   >:(  av något som borde bevaras för framtiden  :D.


http://www.oslj.nu/multimedia/bild/blanktrad/blanktrad_gb.html

MVH Alexander T !! !!
Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.

Bengt Lindstein

Vad är det som utrotas???

Är det trästolparna du menar så är det tvärtom:
"A donation made it possible to build an old style open wire telephone line along the narrow gauge line"

Undrar
Bengt

Wolfie

Hade det varit utmed en väg så hade det kanske kunnat syfta på utrotning av fartglada men klantiga motorcyklister som kapar sig själv i dessa stolpar, men det blir ju lite svårt på spåret.

Danne

Precis så är det! Det byggs en blanktrådslinje utmed museijärnvägen så den lär säkerligen bevaras för framtiden. Ingen utrotning här inte!


Ersa

Citat från: hemsidanGenom en donation har ett projekt att bygga en gammaldags telefonlinje med blanktråd längs vår bana kommit till stånd. Blanktrådslinjen kommer att gå från Finsta (krönet vid folkhögskolans hpl) till Läggesta nedre.

Trevligt!  :D

at1981

Citat från: Verspieder skrivet 05 juni 2007, 19:48:38 PM
Trevligt!  :D


Hejsan!


Jag beklagar min usla engelska, den bilden fann jag genom att söka "Telephone line" i Google - Bilder och jag är inte så kunnig i engelska så jag läste nog inte texten där så noga då. Tack så mycket för den svenska motsvarigheten av samma sida, vilket dock är originalspråket för sidan (hehe).

Jag tycker det här är ett alldeles fantastiskt projekt och jag hoppas att fler organisationer runt om i sverige inser det nostalgiska värdet och kan få lite ekonomiskt bidrag av herr Reinfelt eller nå´n annan rik person.

Nu får jag lov att drömma lite (hehe) --- Tänka sig en sådan fin telefonledning med minst 16 isolatorer (gärna fler) gå på inlandsbanan från Kristinehamn till Gällivare, det vore grejer det :)


MVH Alexander T !! !!
Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.

Bussmicke

Tacka vet jag mobiltelefoner, trådlöst... 
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Kaxen

Kanske läge att ändra rubriken? Det var ju inte så negativt, iaf inte för dem som gillar gamla stolpar...