Hört på 76:ans buss idag!

Startat av KRNI, 14 september 2007, 11:46:15 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

KRNI

Åkte 76:ans buss idag vid 11-tiden från Kungsträdgården till Slussen. Hamnade på raden framför en herre och en dam. Till en början diskuterades ångbåtar, sedan kom man in på att en kollega var bussintresserad och att det fanns en sida på internet för sådana som gillade bussar. Sen dikuterades om tågintresserade. Man konstaterade att sådana som hade dessa buss- resp. tågintressen var tvungna att ha en defekt, någon form av hjärnskada. T ex en av deras kollegor som jag hörde namnet på, men kan p.g.a. PUL m.m. så kör vi med initialerna PE som tydligen var trafikplanerare på ett välkänt stockholmsföretag.

Blev hyfsat irriterad på fördomarna så jag ringde upp min goda vän Strömblad och berättade högt och tydligt att det satt ett par och förde denna diskussion bakom min rygg. Förhoppningsvis hörde de samtalet!

/KRNI

Ulrik Berggren

Citat från: KRNI skrivet 14 september 2007, 11:46:15 AM
Åkte 76:ans buss idag vid 11-tiden från Kungsträdgården till Slussen. Hamnade på raden framför en herre och en dam. Till en början diskuterades ångbåtar, sedan kom man in på att en kollega var bussintresserad och att det fanns en sida på internet för sådana som gillade bussar. Sen dikuterades om tågintresserade. Man konstaterade att sådana som hade dessa buss- resp. tågintressen var tvungna att ha en defekt, någon form av hjärnskada. T ex en av deras kollegor som jag hörde namnet på, men kan p.g.a. PUL m.m. så kör vi med initialerna PE som tydligen var trafikplanerare på ett välkänt stockholmsföretag.

Blev hyfsat irriterad på fördomarna så jag ringde upp min goda vän Strömblad och berättade högt och tydligt att det satt ett par och förde denna diskussion bakom min rygg. Förhoppningsvis hörde de samtalet!

/KRNI

hehe, ja vi som känner herr E vet ju att han är svår att stoppa när man kommer in på ämnet bussar ;)

Ersa

Citat från: KRNI skrivet 14 september 2007, 11:46:15 AM
Man konstaterade att sådana som hade dessa buss- resp. tågintressen var tvungna att ha en defekt, någon form av hjärnskada.

Men ångbåtar gick bra att diskutera, utan hjärnskada?  ;D

Ty utan intresse för olika hjuldrivna fordon skulle vi knappast kunna ha servicevänliga, trevliga och engagerade buss- och lokförare.

KRNI

Citat från: Verspieder skrivet 14 september 2007, 16:23:32 PMMen ångbåtar gick bra att diskutera, utan hjärnskada?  ;D

Ingen aning, hörde bara någon kort mening om att det var romantiskt med ångbåtar när jag satt mig, sen övergick samtalet till mestadels bussar. Men det är mycket möjligt att det diskuterades huruvida båtintresserade också hade hjärnskador.

/KRNI

Staffan Sävenfjord

Citat från: KRNI skrivet 15 september 2007, 19:34:44 PM
Ingen aning, hörde bara någon kort mening om att det var romantiskt med ångbåtar när jag satt mig, sen övergick samtalet till mestadels bussar. Men det är mycket möjligt att det diskuterades huruvida båtintresserade också hade hjärnskador.

/KRNI

Ja, man kan ju undra vilka som visade de största symptomen på hjärnskador. De som diskuterade eller de som är bussintresserade. Kan man inte visa förståelse för andra människors intressen så kan det inte stå helt rätt till mellan öronen.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)